آنچه باید راجع به تابلو روان بدانیم

علاوه بر اینکه ظرفیت حافظه ویدئو وال بیشتر و بالاتر از تابلوهای روان است، تلویزیون شهری امکان اتصال حافظه جانبی را هم در خود قطعات تابلو روان دارد. در صفحات نمایش هرچقدر فاصله بین مرکز دو پیکسل کمتر باشد (Pixel Pitch)، وضوح تصویر بالاتر است. بهعنوان مثال انتخاب یک ویدئو وال با پیکسلهای بالا برای فضاهای کوچک مانند سالن همایش مناسب نیست، زیرا وضوح تصویر به دلیل نزدیکی بیننده بسیار کاهش یافته است. متحرک بودن این تابلو ها باعث جذابیت بیشتر و جلب توجهی مشتری به تابلو روان می شوند. این مورد برای کاسبهای فعال در پاساژها و مراکز تجاری بیشتر نمود پیدا میکند. امروزه با رونق بازارهای تجاری و فروشگاه ها، استفاده از دیجیتال ساینیج ها، مانیتورهای صنعتی یا ویدئو وال ها برای تبلیغات و نشان دادن اطلاعات به مشتریان بسیار رونق گرفته است که در مکان های بزرگ صنایع مختلف احتمالا به چشم دیده باشید. برای مثال اگر هدف شما رشد و گسترش اهداف تجاری است، نصب یک ویدئو وال تبلیغاتی در مکان کم تردد نمیتواند برای استراتژی شما مناسب باشد.

تلویزیون شهری

اما کم بودن هزینه های تعمیر و نگهداری آنها موجب می شود در دراز مدت گزینه ای به صرفه تر باشند. به این صورت که اگر نوع طیف دار را انتخاب کنید؛ می توانید در قسمت پس زمینه نوشته های تابلو، انیمیشن قرار داده و یا اینکه در تابلو، فیلم پخش کنید. به گونه ای که در استفاده از کیفیت کامپوزیت ها یا طراحی نمای کامپوزیت و یا استفاده از کرکره برقی به جایی درب ورودی وهمینطور مقاوم سازی سازه نوع تهویه استفاده شده و اجرای بی نقص و زیبای پروژه میتوان تاثیر هزینه تخصیص داده شده را دید.

در فضاهای خارجی اگر روشنایی به درستی تنظیم نشده باشد، نور مستقیم خورشید میتواند تاثیرات بسیار نامطلوبی بر روی کیفیت تصویر داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی ، این تابلو ها با گوشی تلفن با یک اپلیکشین ساده روی موبایل برنامه می گیرد و مشکلات دسترسی به تابلو را حل کرده است. به جهت کاربری خاص ویدئو وال ها که برای استفاده طولانی با حداکثر قابلیت اطمینان در نظر گرفته می شوند. تا هم جنبه سرگرمی داشته باشد و هم بتوان از آن جهت نورپردازی و زیبایسازی محیط استفاده نمود. به همین دلیل نهایت توان خود را جهت هر چه بهتر عملی کردن خواستههای مشتریان در این زمینه به کار بسته ایم.

قطعات تابلو روان

همچنین ابعاد نمایشگرها در وضوح محتوای ویدئویی تاثیر مستقیم دارد، به صورتی که تصاویر و نوشتهها در صفحهنمایشهای کوچک با فواصل زیاد از تماشاگران، همیشه ناخوانا و مبهم به نظر میرسند. صفحه نمایش LED در تعداد زیادی از وسایل الکترونیکی کوچک و بزرگ به عنوان رابط کاربری استفاده می شود. درب دو لنگه برای تمامی مصارف از جمله ورودی ساختمان مسکونی، پارکینگ، درب حیاط به کار می رود. نرم افزار کاملا فارسی ویدئو وال امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید. برخی نیز، درز های تابلو روانشان را با نوع خاصی از چسب پر می نمایند، تا جلوی ورود آب به درونش را بگیرند.

این ویدئو وال دارای نمایشگر از نوع D-LED edge است که میتواند تصاویر را با رزولوشن Full HD و شدت روشنایی 700 کاندولا بر مترمربع بهطور کاملاً واضح و شفاف به نمایش درآورد. روشنایی صفحهنمایش آنهم 700 نیت است. زمان پاسخگویی آنهم 8 میلیثانیه است. زاویه دید گستردهی 178 درجهای دارد و زمان پاسخگویی آنهم زیر 10 میلیثانیه است. زاویه دید نمایشگر 178 و زمان پاسخگویی تصویر آن 8 میلیثانیه است. زاویه دید این Video Wall جیپلاس 178 درجه است؛ یعنی کاربر میتواند از تمامی زوایا، تصاویر را باکیفیت عالی ببیند.

از طرفی Pixel Pitch رابطه مستقیم با فاصله بیننده با نمایشگر دارد، به طوری که هر چه Pixel Pitch بیشتر باشد، وضوح تصویر از نزدیک کمتر شده و تنها برای مشاهده بهتر، فاصله دید بیشتر موردنیاز است. در ادامه با این نوع از تابلوهای تبلیغاتی بیشتر آشنا می شویم. برای این که در هنگام شست و شو و یا بارش باران از ورود آب به داخل تابلوهای روان جلوگیری شود در آنها از قطعه ای به نام واشر آب بندی استفاده می شود. تلویزیون های شهری با توجه به قابلیت های فوق العاده ای که دارند توانسته اند جایگاه ویژه ای در تبلیغات شهری پیدا کرده و در فضاهای زیادی جایگزین تابلوهای بزرگ ساده شده اند. از میان شرکتهای ارائهدهنده خدمات تلویزیونهای شهری اگر بخواهید به بهترین شرکت دسترسی پیدا کنید، کافی است نگاهی به رزومه شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک در این زمینه داشته باشید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که مکان ویدئویی انتخابی شما کاملا ایمن بوده و امکان آسیب احتمالی به تجهیزات بسیار ناچیز و یا صفر باشد. نباید فراموش کرد که برد کنترلر U62، همچنین فاقد خروجی صداست و البته امکان پخش آنلاین را فراهم نمی کند. تبلیغات برندها و سازمان های مختلف که در سطح شهر، متروها و بیلبوردها می بیند، با استفاده از تلویزیون شهری و پخش تصاویر و ویدئوهای مختلف بازخورد بسیار بالاتری دارند و در جذب مخاطب موفق تر عمل می کنند. همانطور که متوجه شدید نقش تلویزیون شهری در تبلیغات را می توان نقشی مهم و تاثیرگذار بحساب آورد. به طوری که برخی از مدل های آنها را می توان بر روی زمین و محل رفت و آمد افراد نصب نمود. همواره دغدغه اصلی مجموعه پارسه رساندن محصولات خود به صورت مستقیم و بی واسطه جهت بهره مندی مشتریانش از قیمت مناسب تر می باشد.

این نوع از تلویزیون های شهری به صورت مداوم روشن هستند پس درنتیجه برای تولید آنها باید یک سری استاندارد های خاص خود را ترتیب دهند. یعنی عملا، مقدار نور تولید شده توسط LED را، با کنترل جریان عبوری از آن٬ در شانزده کانال متفاوت٬ یا بیشتر، کنترل می کند! اگر در این رابطه سؤالاتی دارید و تمایل دارید که با قطعات تشکیل دهنده تابلو های روان آشنا شوید به خواندن این مطلب ادامه دهید. حال در ادامه این مقاله با 6 نکته کلیدی برای خرید ویدئو وال آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به تفاوت های دونسل از این گونه تکنولوژی بپردازیم .

این شرکت بهعنوان نماینده رسمی شرکت Formalighting ایتالیا و MADRIX آلمان در ایران، موفق به انجام پروژههای بزرگی در زمینه راهاندازی سیستم ویدئو والها در مراکز خصوصی و دولتی مانند صداوسیما، بانکها، سالنهای همایش و مکانهای عمومی مانند ورزشگاهها، ایستگاه راهآهن شده است. شرکت SSCO با در اختیار داشتن مدرنترین و باکیفیتترین تجهیزات روز به همراه یک تیم حرفهای و مجرب آماده اجرای پروژههای شما عزیزان است. هزینههای کلی یک دیوار ویدئویی تا حد زیادی به اندازه صفحهنمایش، پردازنده، نوع فناوری نمایش، کیفیت ویدئویی و همچنین هزینههای جانبی مانند نصب آن بستگی دارد. از روی اسم Video Wall هم میتوان حدس زد که چه کاربردی دارد: یک دیوار ویدئویی بزرگ است که از انواع فرمتهای صوتی و تصویری پشتیبانی میکند. چرا که بعد از راه اندازی تنها میتواند با کمک بردهایی که در آن به کار رفته است فیلمهای ویدئویی را پخش میکند.

برای مثال یک منبع ویدیویی با کیفیت۸k ممکن است به ۱۶ قسمت با کیفیتFHD برای هر پنل تقسیم شود. به طور کلی LED از دو پایه کاتد (منفی) و آند(مثبت) تشکیل شده است محل قرارگیری چیپ معمولا بر روی پایه کاتد است که توسط یک رشته فلزی از یک سو هم به پایه آند متصل می شود. در این روش دستورات به صورت سطری مبذول می گردد ابتدا به یک سطر فرمان صادر گردیده و سپس تمام ال ای دی های آن سطر Driving می شود وسپس به نوبت تمام سطرها Driving می شوند. ماژول های ال ای دی خود از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که از آن میان می توان به IC ماژول، برد آدرس دهی ماژول، چیپ ست و قاب پلاستیکی اشاره کرد.

از طریق این پورتها، ویدئو وال جیپلاس را میتوانید به کامپیوتر، لپتاپ، مانیتور، اسپیکر و دیگر دستگاههای دیجیتالی متصل کنید. اکثر نرمافزارهای ویدئو وال یک داشبورد کاری را ارائه میدهند که شامل نمایش لحظهای تصویر در حال انتقال و لیست دستگاههای متصل به کنترلر و منبعهای تصویری موجود میباشد. لازم به ذکر است در ویدیو وال های بزرگتر چون این عملیات پیچیدهتر است، ممکن است تا دستیابی به تصویر نهایی چند لحظهای طول بکشد( بسته به ابزارهای و دستگاههای مورد استفاده دارد).

به صورت عرف از رنگ سیاه چکشی برای فریم های تلویزیون شهری استفاده می شود . شما می توانید تلویزیون های شهری را در هر نقطه ای در داخل و یا خارج شهر قرار دهید و تبلیغات خود را بر روی آنها انجام دهید، اتوبان ها، جاده ها، پارک ها و سایر محیط های داخل شهری از جمله مکان هایی هستند که معمولا بعد از اجاره تلویزیون شهری شما می توانید آن ها را در این مکان ها نصب کنید. رنگ های استفاده شده در تابلوهای چند رنگ از قبل به برنامه کامپیوتر داده می شود و این رنگ ها به همراه طرح و سرعت برنامه ریزی شده ای شروع به حرکت می نمایند.

شدت نور که در واحد شمع در متر مربع نشان داده می شود. همچنین اعداد جلوی آن نیز بر حسب میلی متر بوده و میزان فاصله مرکز پیکسل تا پیسکل مجاور را نمایش می دهد. عملکرد مطمئن و قابل اتکا بودن این موتورها باعث می شود از آنها در کارکردهای حساس از جمله خودروهای نظامی نیز استفاده شود و در خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی سنگین نیز به دلیل همین قابلیت ها موتورهای دیزل مورد اقبال بوده اند اما آن چه باید مورد توجه قرارگیرد استفاده از قطعات یدکی اصلی و با کیفیت در این موتورهای دیزل است. مردم توجه زیادی به تبلیغات انیمیشنی و متحرک دارند و استفاده از تلویزیون شهری باعث میشود که آمار بازدید و خرید و فروش افزایش یابد. در پاسخ به سوال تلویزیون شهری چیست می توان گفت نمایشگر هایی در حوزه انواع نمایشگر های LED می باشد که در انواع مختلف می توان آن ها را در سطح شهر مشاهده کرد.

7. با توجه به نوع قطعات مورد استفاده قرار گرفته در تلویزیون شهری و برند های آن ها. ارتباط بین شهری و بین استانی در هر نقطه بر روی سیستمهای کلود. 8. قیمت گذاری بر روی تلویزیونهای شهری به کیفیت و همچنین تراکم رنگ نیز بستگی دارد. انتخاب نوع ماژول یا تلویزیون p به ارتفاعی که تابلو از سطح زمین نصب خواهد شد بستگی دارد که این تراکم تلویزیون با فاصله از زمین رابطه عکس دارد. این نوع از پایه ویدئو وال (pop-in pop-out bracket) بهصورت اختصاصی برای ایجاد ویدئو وال تولید میشود و با ارائه امکانات اتصالی لازم بهراحتی میتوان نمایشگرها را روی آن نصب کرد و هر زمان که لازم شد یکی از آنها را از پشت درآورده و تعمیر یا تعویض کرد. مکاترونیک متبحرترین و متخصصترین مرکز تابلوسازی درزمینهٔ تولید تلویزیونهای شهری است. امروزه نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری گستره زیادی پیدا کرده است و هنگام عبور از بزرگراه ها و معابر بزرگ شاهد این تابلوهای غول پیکر هستیم، علت استفاده فراوان از این تابلوها تاثیر بصری آن بر ذهن مخاطب می باشد .

پیش از انتخاب تابلو باید بدانید که قرار است تابلو را در چه محیطی و برای چه هدفی استفاده کنید. برای دریافت آموزش های رایگان مرتبط با حوزه علاقهمندی خود فقط کافیه فرم رو تکمیل کنید. ویدئو وال ها نسبت به سایر سیستم های نمایش تصاویر انعطاف بیشتری از نظر ابعاد و شکل دارند. در صورت بروز هر گونه آسیب و مشکل می توان آن ها را تعویض یا به طور رایگان تعمیر کرد. ‫كامینز پاور تولید كننده سیستم های مولد نیرو در سال 1937 تأسیس شد و كار بر روی تولید انرژی را آغاز نمود و در حال حاضر توان محصولات این شركت از 30 ‫تا بیش از 2600 كیلووات است.