اصول کاهش مصرف انرژی در طراحی ساختمانها

سایبان شیشه ای، عضوی جذاب و چشمگیر در یک ساختمان است که جلوه خاصی به ظاهر ساختمان شما می دهد. از آنجا که سایهبان باعث میشود که نور آفتاب به پنجرهها و دربهای شیشه ای کشویی وارد نشود، آنها میتوانند دمای داخل را نیز خنک تر نگه دارند که باعث کاهش هزینههای تهویه هوا میشود. اگر تصمیم به خرید سایه بان سفری گرفتهاید، قبل از هر اقدامی لازم و ضروری است که مطالب زیر را مطالعه کرده و برای خرید به آنها نهایت دقت را داشته باشید. اما این امکان که هر لحظه بتوان از هوای آزاد طبیعت استفاده کرد برای همه وجود ندارد اما میتوان با نصب یک آلاچیقِ متناسب با حیاط منزل یا باغچه محیطی سرشار از آرامش را فراهم کرد و ساعتی از روز را به استراحت در آنجا پرداخت. استنشاق دود ناشی از یک آتشسوزی میتواند یک خطر بهداشتی باشد.

هرچند برزنت به مرور زمان و در معرض باد و باران و آفتاب فرسوده میشود و هزینه تقریبا هر ساله است. قیمت سایبان کالسکه ای هر متر ارتفاع 195 هزار تومان می باشد که این قیمت شامل تغییرات نرخ ارز و دلار محاسبه می شود. لازم به ذکر است که قابلیت تنظیم ارتفاع آفتابگیر و یا حتی تنظیم طول آن از جمله موارد مهم برای خرید سایه بان است. قیمت چادر سایبان مغازه برحسب بعد مسافت و محل نصب سایبان و ارتفاع محل نصب سایبان متفاوت است. تمیز کردن مرتب سایبان پس از هر باران و برفی طول عمر آنرا زیاد میکند و نیاز به تعمیر و تعویض آن نخواهید داشت. در واقع می توان گفت این دو نوع هیچ اتصالی به دیوار نواهد داشت.

سایبان کولر مانع از نشستن برف و باران روی آن شده در نتیجه بدنه کولر سالم خواهد ماند. هم چنین می توان زاویه سایبان را نیز متناسب با سلیقه و شیب دلخواهتان تغییر داد. می توان با استفاده از این سایبان ها، میزان نور ورودی به محیط را کنترل کرد. در زیر این سایه ، جذب تابش شید به طور کامل جلوگیری نمی شود ، بلکه تنها بخشی از آن کاهش می یابد. این موضوع میتواند هزینه نگهداری و تعمیر کولر آبی را تا حدودی کاهش دهد. با پیشرفت تکنولوژی در این چند دهه همه چیز تغییر کرده است و سایبان ها نیز از این تغییر به دور نبوده اند. بهتر است هر چند روز یکبار توسط یک برس نرم آن ها کاملا تمیز کنید. استفاده میکنند. طبیعتا هر یک از این موارد مزایا و معایب خود را دارد. این نوع آلاچیق ها بسیار زیبا هستند و معمولا بین صاحبان باغ ها و باغچه ها بسیار پر طرفدار هستند.

بدین ترتیب هم در روز و هم در شب میتوان گاهی به آسمان انداخته و لذت برد. احتمالا شما هم سایبانهای مخصوص کولر آبی را در بازار و یا پشتبام همسایهها دیدهاید. حیاط شما در صورت استفاده از این سایبان ها، به مکانی تبدیل می شود که می توانید در کنار طبیعت استراحت کنید. استفاده از سایبان سبب می شود تا بتوانید از پارکینگ، استخر و حیاط به بهترین نحو استفاده کنید. شما در هر کجای تهران که باشید میتوانید کار نصب سایهبان برای کولر منزلتان را به بهترین سرویسکاران کولر آبی بسپارید. شما باید سایبانی با کیفیت انتخاب کنید تا در برابر بارش باران، نور آفتاب، برف، سرما، رطوبت و نم، ذرات گرد و غبار و غیره مقاوم باشد. همیشه سعی کنید، سایبان مناسب مکان خود را انتخاب کرده و به فکر بودجه خود نیز باشید.

برخی از پارکینگ ها به صورت رو باز تولید می شوند.

این سقف متحرک که فضای بیرونی یک رستوران را پوشش داده است، باعث شده است تا شما بتوانید در این فضا با خیال راحت به استراحت بپردازید و از هوای مطبوع لذت ببرید و چشم انداز های زیبا را تماشا کنید. از مزیت های آلاچیق های فلزی این است که انعطاف پذیر و سبک هستند، در هر پوشش آب و هوایی قابل استفاده هستند، از نظر ظاهری متنوع و زیبا بوده و در هر طرحی قابل اجرا هستند همچنین قیمت آن ها نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

از این مدل سایبان سفری ارزان معمولاً در جنگل استفاده میشود، زیرا طنابهای آن را میتوان به شاخه درختان بست. در این مطلب قصد داریم شما را با نوعی از سایبان مدرن به نام سایبان فول باکس آشنا کنیم. با خرید و سفارش سایه بان برقی با یک تیر چند نشان می زنید هم میتوانید سایه ای مناسب ایجاد کنید هم ظاهر محل مورد نظرتان را با هزینه ای مناسب مدرن کنید. وقتی یک سایبان برقی کیفیت بالایی نداشته باشد، نمیتواند انتظارات شما را پوشش دهد. حتی اگر ویلا بسیار کوچک باشد، باز هم نیاز است که یک باغچه زیبا در یک گوشه داشت.

در صورتی که در روزهای برفی و یا بارانی بخواهید از این سایبان ها استفاده کنید، می توانید اطراف آن را نایلون کشی کرده تا از ورود آب جلوگیری کنید. نسبت تراکم 70-90%: این نسبت تراکم معمولاً برای پرورش گیاهان زینتی مانند نخل، سرخس، شیپور، فیلودندرون، دراسنا، آنتوریوم یا درفش گیاه استفاده می شود. برای شستشوی صندلی می توانید از مواد پاک کننده ملایم مانند الکل که آسیبی به بافت آن وارد نمی کند استفاده کنید. شرکت های تولید کننده ای که آسایش و راحتی و سلیقه مشتریان را در نظر می گیرند در طراحی و ساخت میز و صندلی حصیری معمولا تنوع رنگ و طرح را به گونه ای رعایت می کنند که محصول تولیدی قابلیت چرک تابی، دوام، زیبایی را داشته باشد و همچنین با فرهنگ ایرانی نیز کاملا متناسب باشد. زیرا طراحی آن متفاوت خواهد بود.

این رنگها بسیار باکیفیت بوده و ثبات خود را در طولانی مدت حفظ میکنند. نگهداری و مراقبت از میز و صندلی حصیری دارای اهمیت زیادی است تا دوام و کیفیت و زیبایی محصول برای مدت طولانی حفظ شود. اما آنچه مسلم است اینکه سایبان باید جنس مناسب و مقاومی داشته باشد و همچنین بتواند براحتی بر روی کولر نصب شود و کولر را هر چه بیشتر از سرما و گرما حفظ کند. برای نصب سایبان تاشو می توان آن را در قسمت تراس و بالکن نصبکرد و از سایه ی آن به میزانی که مناسب است استفاده کرد. مزایایی که گفته شد تقریبا برای تمامی سایبانهای برقی میباشد، با این حال شما باید به مدل آن هم توجه داشته باشید تا از مدل مناسب برای مکانی که میخواهید بهرهمند شوید. در ادامه این مقاله از مجله خبری فارم صنعت قصد داریم ویژگی ها و مشخصات مربوط به هر کدام از انواع توری های سایبان با درصد تراکم و رنگ های مختلف، مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.توری سایبان یک پوشش از جنس پلی اتیلن یا HDPE می باشد که با افزودن تثبیت کننده های UV، آنتی اکسیدان ها، خط لوله از تولید پوشش سبک وزن، با استحکام بالا، با طول عمر بالا به دست آمده و یک پوشش وسیع برای ترویج مواد چند منظوره جدید، توانایی تنظیم محیط کنترل، بهینه سازی آب و هوا و بهبود رشد گیاهان در شرایط نامساعد آب و هوایی، تحقق تکنیک های کشت کشاورزی امن یا پربازده و با کیفیت محسوب می شود.

از سایه ی مناسب در محیط استفاده کرد و هم چنین نور را به میزان مناسب انتقال داد. بعداً نیز میتوان آن را باز کرد و در جای دیگری استفاده کرد. از زیباترین طراحی ها برای این محصول استفاده از پارچه های حریر و یا سایر پارچه ها به جای دیوار و برای تزیین آلاچیقِ است. به جای اعضای پشتیبانی عمودی ، نسخه های موتوری دارای بازوهای تلسکوپی هستند که با باز شدن یا بسته شدن سایبان، کشش و عقب می کشند. در طول روز برای محافظت در برابر آفتاب پانل بسته میشود.

می توان در جاهای مختلفی از منزل، از این نوع سایبان سایبان شاهد ها بهره گرفت. در نتیجه با توجه به هزینه تعمیر کولر آبی در نهایت این هزینهها را به واسطه یک سایبان کولر آبی به صورت چشمگیری کاهش خواهید داد. ابعاد یک سایبان را میتوان به طور غیرمستقیم، اثرگذارترین قسمت مؤثر در قیمت سایبان برقی برشمرد. سازه سایبان های فنری از جنس آلیمینیوم می باشد که هم به صورت دستی و هم به صورت برقی در بازار وجود دارد که نوع برقی آن به دلیل استفاده از پمپ بالا رونده گران قیمت تر است هرچند قیمت سایبان بازویی دستی به عومل دیگری نیز مانند ابعاد و نوع پارچه و غیره بستگی دارد و ممکن است نسبت به سایبان برقی کوچکتر گران قیمت تر باشد. قیمت سایبان بازویی دستی هم بر اساس عرض و طول بازوهای سایبان و باتوجه به نوه هندلدتس آن میتواند از 2 میلیون و 500هزار تومان برای سایزهای کوچک و متوسط شروع شود و تا 4 میلیون و 200هزار تومان برای بزرگترین سایزها هم بالا برود.

شما دیگر مجبور نیستید هزینه زیادی را بابت مصرف انرژی برق ، آب و گاز بپردازید. شما عزیزان متناسب با نیاز خود میتوانید سایه بان سفری ارزان در ابعاد و اندازه مختلف خریداری کنید. رنج قیمت آفتابگیر با توجه به جنس، ابعاد و اندازه، مدل و سایر موارد دیگر متفاوت است. مشکل دیگر اینکه نور آفتاب به راحتی بر روی بدنه و کیفیت کولر تاثیر میگذارد و در طول زمان باعث فرسودگی زودتر کولر میشود. به طور کلی میتواند راحت تر از فضای بیرون و هوای آزاد استفاده کنید و زمان بیشتری را بگذارنید. البته باید در نظر داشته باشید که به طور کلی بهتر است در محیط هایی استفاده شوند که در معرض نور مستقیم آفتاب و بارش برف و باران قرار نداشته باشند. با افزایش کیفیت باد و راندمان کاری کولر آبی، مصرفکنندگان، زمان کمتری از کولر استفاده میکنند که خود همین مسئله باعث صرفهجویی در مصرف برق شده و همچنین خنک بودن محیط کولر باعث کاهش تبخیر و صرفهجویی در مصرف آب میشود، به طور کلی پیشنهاد میشود مقاله چگونگی سرویس کولر آبی را بخوانید.

میز و صندلی حصیری به دلیل زیبایی و تنوع طرح و رنگ و همچنین راحتی نشستن برا استفاده در کافی شاپ و رستوران بسیار مناسب هستند. به طور کلی این سایبان ها برای رستوران و کافی شاپ های روباز محسوب می شوند. این نوع سایه بان استخر به صورت کلی به دو نوع تقسیم میشود. برخی از پارکینگ ها به صورت رو باز تولید می شوند. البته برخی از آنها نیز از نظر ابعاد و اندازه مناسب برای خانواده سه تا چهار نفره هستند. سایه­بان­های پلی استر قوی و مقاوم در برابر کپک هستند و از آن جا که جنس آنها سبک و انعطاف نصبشان را آسان میکند. ورق پلی کربنات ورقی نشکن و انعطافپذیر بوده و در برابر کشش و خمش مقاومت بسیار بالایی دارد. ورق های پلی کربنات آتش نمیگیرد، شعلهور نمیشود و در دمای بالای حریق به آرامی ذوب میشود و مانع گسترش آتش شده و به صورت خود به خودی خاموش میشود.

آنها باعث میشوند که رنگ قالیها و لوازم خانگی در اثر قرار گرفتن در زیر نور آفتاب از بین نرود. اجزای انواع سایبان تقریبا با هم یکسان بوده و تفاوت زیادی در آنها وجود ندارد. سایبان برقی یک سیستم متشکل از سازه ها و یک پوشش متحرک می باشد که با کمک جریان برق که متصل به یک موتور می باشد می توان آن را در وضعیت های دلخواه قرارداد،در اصل ممکن است سایبان به صورت تاشو و متصل به دیوار یا بالای درب یا پنجره باشد یا به صورت چتری باشد که در همه ی این مدل ها نیروی الکتریکی متصل به یک موتور وظیفه تغییر وضعیت سایبان را به عهده دارد . اما همین سیستم در سایبان برقی اتوماتیک است و در سیستم سایبان برقی از قطعاتی استفاده می شود که فقط با زدن کلید ریموت می توان سایبان برقی را باز و بسته کرد.در واقع سایبان برقی یکی دیگر از سیستم های پرکاربرد اتوماتیکی که امروزه به خصوص جلوی فروشگاه ها می بینید.

اما این تنها دلیل استفاده از سایبان متحرک نیست زیرا این وسیله میتواند از سایر هزینه های شما به میزان زیادی کم کند. در این حالت پلان مربع شکل با پنجرههایی در چهار سمت بنا مناسب است. سایبانهای ماشین به دلیل افزایش روزافزون ماشین ها در سطح شهر به یکی از نیازهای اساسی در شهر تبدیل شده است؛ این سازه ها علاوه بر پوشش مناسب برای ماشین ها، در برابر اشعه فرا بنفش نیز مقاوم است. از این نوع سایبان با طرح های مختلف به عنوان پرده نیز می توان استفاده کرد. معمولا سایبان ها اطراف باز دارند یعنی جریان هوا از زیر این سایبان ها عبور میکند و صرفا وظیفه ایجاد سایه را می توان از آن ها انتظار داشت. کیفیت موتور در این سایه بان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بدین ترتیب تولید کنندگانی که از موتورهای با کیفیت استفاده می کنند، توانایی جذب مشتریان بیشتری را خواهند داشت.

محافظت از باران | اگر پارچه های ضد آب را برای سایبان برگزینید. این امر از پوست شما هنگام شنا در استخر محافظت می کند. به گونه ای که متریال های به کار رفته در این پارچه از مقاومت خاصی در برابر آب، روغن و پرتو نور خورشید بهره می برند. این سایبانها عموماً دارای جلوههای فانتزی هستند حتی برخی از مدلهای آن را میتوان برای ماشین نیز استفاده کرد اما در کلیترین حالات ممکن سایبان چتری به سه دسته سایبان چتری پایه بغل، سایبان چتری پایه وسط و سایبان چتری برقی تقسیم میشود که عموماً در سه نوع جنس پارچه برزنتی نخی، برزنتی پی وی سی و همینطور پارچههای خلبانی و نانو تولید میشوند و در صورتی که قصد تهیه یک سایبان متحرک و کاربردی را دارید بهترین پیشنهاد ما برای شما خرید سایبان چتری میباشد.