بروکر فارکس چیست؟

معاملات فارکس در بازار نقدی همیشه بزرگترین بوده است زیرا در بزرگترین دارایی واقعی زیربنایی برای بازارهای آتی و فیوچرز معامله میشود. برخلاف بازار اسپات یا نقدی، بازارهای فیوچرز ارزهای واقعی را معامله نمی­کنند. پیش از این، حجم معاملات در بازارهای آتی از بازارهای اسپات پیشی گرفت. معمولاً شرکتهای بزرگ بین المللی از این بازارها برای محافظت در برابر نوسانات آتی نرخ ارز استفاده می­کنند، اما سفته بازان نیز در این بازارها مشارکت دارند. حال باید در نظر داشته باشیم که در فارکس، دو نوع بازار وجود دارد: بازار های اسپات و بازار های آتی (Futures). فردی که ثبت نام فارکس دمو را انجام داده است چون ارز مجازی دارد می تواند بدون ریسک در معاملات شرکت کند و پیچ و خم معاملات را یاد بگیرد و مهارت های تجاری خود را افزایش دهد و راه کار ها را بر روی معاملات پیاده کند.

اما پس از مدتی، محدودیت هایی برای ایرانیان اعمال شد و اکنون کاربران ایرانی باید با تغییر هویت خود از الیمپ ترید استفاده کنند. صرافی به عنوان طرف مقابل معامله گر عمل می کند و خدمات ترخیص و تسویه حساب را ارائه می­دهد.هر دو نوع قرارداد الزامی هستند و معمولاً پس از انقضا به صورت نقدی در صرافی مورد نظر تسویه می­شوند، اگرچه قراردادها را می توان قبل از انقضا نیز خرید و فروش کرد. در این بازار بزرگ ترین بانک های جهان نرح تبادل ارز ها را با هم مشخص می­کنند و بر اساس عرضه و تقاضایی که برا هر ارز وجود دارد نرخ خرید و فروش و کارمزد ها تایین می­شود و حجم بسیار زیادی از معاملات بازار را برای خودشان و مشتریان­شان انجام می­دهند. اگرچه بازار نقدی معمولاً به عنوان بازاری شناخته می­شود که با معاملات در حال حاضر (و نه در آینده) سروکار دارد، این معاملات در واقع دو روز طول می کشد تا تسویه حساب شود.

تا اینجای مقاله به بررسی اطلاعات کلی درمورد بروکر AMarkets پرداختیم. تا وقتی که نمیدانید واقعاً با چه خطراتی مواجه هستید کاری نکنید! در حالی که تعداد زیادی ارز وجود دارد که می توانید معامله کنید، به عنوان یک معاملهگر با آموزش مقدماتی فارکس احتمالاً ترید با ارزهای اصلی را شروع خواهید کرد. ساده ترین تعریف برای «دادوستد»، «تبدیل یک ارز به ارز دیگر است» که حجمی از این تبادل ها به منظور خرید و فروش کالا و یا خدمات شرکت ها و یا دولت ها، هزینه های سفر و خرید جهانگردان و یا سرمایه گذاری اشخاص یا بنگاه ها در کشور مورد استفادهٔ ارز می باشد. همانطور که بررسی شد با بازار بزرگ معتبر و بسیار حرفه ای رو به رو هستیم، بازاری که در آن در کنار بازیگران بزرگی همچون بانک­های بزرگ، دولت­ها و بانک های مرکزی و موسسات و شرکت های بزرگ بازی می­کنیم؛ پس فعالیت و ورود به این بازار تخصص و مهارت و علم خاص به خودش را دارد.

در این دوره آموزشی، تمام مطالب مربوط به بورس ایران از نحوه ثبت نام گرفته تا مهارت های مربوط به تابلوخوانی و تحلیل تکنیکال به شکلی کاربردی تدریس می شود. با این حال، برداشت­ های متفاوتی از بروکر فارکس بازار وجود دارد. منظور از خدمات اعتباری، وامی است که کارگزاران فارکس در اختیار معاملهگران میگذارند. مواردی که ذکر کردیم در راستای بهبود عملکرد مشتریان تعبیه شده تا آنها بتوانند هرچه سریعتر به آموزشها دسترسی پیدا کنند، زیرا این راه آسانترین و بهترین راه برای آموزش مشتریان بوده و معاملات سوددهی را برایشان ایجاد میکند. در واقع کارگزار یک حساب دمو برای معاملهگر ایجاد میکند.

سفته ­بازان فقط و فقط یک هدف دارند آن هم سود سود و سود بیشتر. اما وقتی اسم فارکس میآید، بازارهای آتی یا همان فیوچرز معمولاً در بین شرکتهایی که باید ریسکهای ارزی خود را تا تاریخ خاصی در آینده پوشش دهند و همچنین معامله­ گران که حاضرند مقداری از سرمایه خود را ریسک کنند تا سود کسب کنند، محبوبیت بیشتری دارد. در این گونه حسابها شما کمیسیون بیشتری به ازای هر ترید پرداخت می کنید اما در عوض اسپرد معاملات صفر یا بسیار کوچک است. بروکر IG هشت جفت ارز کریپتو را به همراه با خصوصیات محبوب قراردادی و نیازمندی های انعطاف پذیر مارجین و تریدهای آخر هفته باعث شده است که این بروکر در میان بروکرهای بیت کوین دیگر محبوبیت بیشتری به دست آورد. پس هرروز بر علم معاملاتی خود در این بازار بیفزایید تا از فرصت های خوب پیش رو جا نمانید. معاملهگران پس از مدتی میتوانند از خدمات اعتباری کارگزاران فارکس استفاده کنند.

می توانید ازطریق چت آنلاین سایت، تلگرام و واتساپ، سوالات و مشکلات خود را با این بروکر مطرح نمایید و پاسخ بموقعو مناسب برای شما ارسال می شود. چرا که این دو حساب، اسپرد یا پیپ ندارند و برای ارز، فلزات، کریپتو و دیگر نمادهای معاملاتی مناسب هستند. بروکرهای NDD نرخهای بینبانکی را ارائه میدهند و برای سود خودشان، یا کمی به اسپرد اضافه میکنند و یا اینکه برای هر معاملهای که انجام میدهید، کمیسیون کمی از شما دریافت میکنند. این نرم افزار از ۲ بخش سرور و کلاینت تشکیل شده است که مدیریت بخش سرور توسط بروکر انجام می شود و مشتریان و معامله گران با قسمت کلاینت آن سرور کار دارند.

چگونه وارد بازار فارکس شوم؟ بخاطر جهانی بودن و بیش از حد بزرگ بودن بازار فارکس، اکثر سرمایه گذاران میترسند که پولهای خود را یکجا وارد آن کنند. این طرز فکر منجر به تصمیم گیریهای عجولانه و ناآگاهانه میشود که منجر به نرخ ماندگاری بیش از 10٪ در بین تازه واردان به بازار پس از 12 ماه اول نمی­شود. همین موضوع در خصوص بسیاری دیگر از سایتهای فارکس نیز هست، پس اگر در سایتی دیدید که بدون بررسی دقیق و مستدل یک بروکر را بعنوان بهترین بروکر فارکس، به شما معرفی میکند. اگر سودی که فرد کسب میکند از حد خاصی بیشتر باشد، در حلال بودن آن شبه وجود دارد. برخی از بازیگران، چه شرکتها، بروکرها و چه معامله گران خرده فروش ( (Retail Traders، فارکس را نوعی گنجینه میدانند که می­تواند یک شبه پولی سریع و آسان برای آنها به ارمغان بیاورد.

بروکر فارسی ایرانی

در حال حاضر FCA بروکرهای انگلیسی را از کار با ایران منع کرده اند. به شخصی که از تحلیل تکنیکال استفاده می کند، تحلیل گر تکنیکال گفته می شود. فیبو گروپ یکی دیگر از بروکرهای معتبری است که تریدرهای ایرانی میتوانند از خدمات آن استفاده کنند. لذا به منظور بررسی میزان کارمزد دریافتی یک بروکر در فارکس، ابتدا بایستی ببینیم که از چه روش هایی بروکرها از مشتریان خود کارمزد دریافت می نمایند. علیرغم مشکلات گذشته، Alpari International همچنان یک کارگزار قابل اعتماد است. مجموعه تجارت فارکس یکی از بزرگترین شرط هایی که برای همکاری با بروکرهای فارکس دارد این است که، حتما توسط افراد داخل شرکت تجارت فارکس یا افراد مورد اعتماد این شرکت در کشورهای مختلف صحت و وجود دفاتر بروکر فارکس مورد نظر تایید شود، و بازدید از دفاتر آن بروکر را در دستور کار خود قرار داده است.

برای بازیگران اصلی این کسب و کار – به اصطلاح بازارسازان – فارکس ابزار مناسبی برای معاملات ارز با روندهای نسبتاً محدود و اجرایی سریع است. این بروکر سابقه نسبتاً طولانی در بین بروکرهای مختلف دارد و به همین دلیل توانسته است در کنار ارائه خدمات ارزشمند و باکیفیت جایگاه ویژهای در بین مشتریان برای خود دست و پا کند. علاوه بر سهولت استفاده و ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی، هر پلتفرم به دلیل ویژگیهای معاملات خودکار خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توجه کنید که شما برای انتخاب نوع پلتفرم در کارگزاری فارکس نیاز دارید تا استراتژی خود را بررسی کنید.

کلمه “دلال” از یک کلمه فرانسوی به نام broceur آمده است.

در ادامه شما را به سه مورد از بهترین روش های موجود که این روزها بسیار پرطرفدار هستند آشنا کرده و روش های کار با آنها و نحوه ورود به هر کدام را بیان می کنیم. علاوه بر رگوله باید سابقه بروکر را از طریق تریدرهای با سابقه یا سایت های معتبر بررسی کنید. از آنجایی که شما هیچ چیز فیزیکی نمیخرید، معاملات فارکس میتواند گیجکننده باشد، اما در این مقدماتی ابتدایی فارکس من از یک قیاس ساده برای توضیح بهتر استفاده میکنم .خرید یک ارز را به عنوان خرید یک سهم در یک کشور خاص در نظر بگیرید، مانند خرید سهام در یک شرکت.

اما از آنجایی که بازار کریپتو از ویژگی های خاصی برخوردار است و توسط هیچ کشوری تجارت مشخصی ندارد، تعداد محدودی از کاربران ریسک معاملات کریپتو را میپذیرند. با این حال، حجم معاملات برای بازارهای اسپات فارکس با ظهور تجارت الکترونیک و افزایش کارگزاران فارکس افزایش یافت. به عبارتی معاملهگر علاوه توانایی تحلیل بازار و پیشبینی قیمت، باید از اخبار جهانی و وضعیت کشورهای مختلف باخبر باشد تا بتواند کاهش یا افزایش ارزش ارز مورد نظر را تخمین بزند. قیمت ارز معمولاً بازتاب مستقیم نظر بازار در مورد سلامت فعلی و آینده اقتصاد آن کشور است .در معاملات فارکس، وقتی مثلاً ین ژاپن را خریداری میکنید، اساساً «سهم» در اقتصاد ژاپن میخرید با این پیشبینی که با گذشت زمان قیمت آن بیشتر خواهد شد و هنگامی که آن سهم را دوباره به بازار بفروشید، امیدوارم در نهایت به سود برسید. زمانی که بازار صعودی است، زمان خوبی برای کسب سود است و حتی زمانی که بازار نزولی است هم زمان خوبی برای کسب سود است.

آیا واقعا بروکر آمارکتس را میتوان بعنوان یک بروکر فارکس معتبر دانست ؟ لایت فارکس را میتوان یکی از محبوبترین و قابل اعتمادترین بروکرهای موجود در ایران به حساب آورد. این قیمت توسط عرضه و تقاضا تعیین میشود و بر اساس عوامل متعددی از جمله نرخهای بهره فعلی، عملکرد اقتصادی، احساسات نسبت به موقعیتهای سیاسی جاری (چه در سطح محلی و چه در سطح بینالمللی) و تصور عملکرد آتی یک ارز در برابر ارز دیگر محاسبه میشود. قرارداد آتی یک قرارداد خصوصی بین دو طرف برای خرید ارز در تاریخ آتی و با قیمت از پیش تعیین شده در بازارهای فرابورس است.

همه تریدرها در بازار فارکس به خوبی میدانند که باید با توجه به نوع معامله خود، مقداری کمیسیون به بروکرها بدهند. در عوض، معاملات ارز به صورت آنلاین انجام میشوند، به این معنی که همه تراکنشها از طریق شبکههای کامپیوتری در میان معامله­ گران در سراسر جهان انجام ­می­شود، نه در یک صرافی متمرکز. کلمه “دلال” از یک کلمه فرانسوی به نام broceur آمده است. فرد بدون استفاده از سرمایه واقعی وارد بازار فارکس میشود و با اطلاعات جاری بازار، به صورت مجازی معامله میکنند. روش دومی که بروکر با استفاده از آن درآمد کسب میکند، اخذ عدد ثابت به ازای حجم معاملات است. اگرچه کارگزاریها شرایط مختلفی برای اعطا و بازپرداخت وام دارند، اما از آنجایی که در هر شرایطی در درصدی از سود معامله شریک میشوند، ربوی به حساب میآیند.

پس فارکس، راهی برای یک شبه پول­ دار شدن نیست و نیازمند زمان، تجربه و مهارت کافی برای رسیدن به سودی مستمر است. در روش دوم، شما مهارت های کافی را کسب کرده اید و شخصا با وجوه خودتان در بازار فارکس معامله می کنید. همچنین این موضوع را یادآور میشویم که این لیست همواره بنابر نظر کاربران و بررسی های تجارت آفرین بروز میشود. این شرکت ها با هدف تجارت وارد این بازار می­­شوند؛ برای مثال شرکت اپل برای خرید قطعات الکترونیکی محصولات خودش از ژاپن، نیاز دارد که دلار آمریکا را به یِن ژاپن تبدیل کند و خریدش را انجام دهد، که البته بخاطر اینکه حجم معاملات این شرکت ها به نسبت بانک های بزرگ بسیار کمتر است احتمال دارد که از بانک های تجاری برای این تبادلات استفاده کنند و با آن ها همکاری داشته باشند. چون احتمالا خیلی از شما حوصله خوندن مقاله رگوله های بروکر های فارکس رو ندارید.

تصورات مختلفی از این بازار مالی وجود دارد. قراردادهای آتی دارای جزئیات خاصی هستند، از جمله تعداد واحدهای مورد معامله، تاریخ تحویل و تسویه حساب، و حداقل افزایش قیمت که قابل سفارشی نیست. در بازار آتی، قراردادهای آتی بر اساس اندازه استاندارد و تاریخ تسویه در بازارهای کالاهای عمومی، مانند بورس کالای شیکاگو (CME) خرید و فروش می­شوند.در ایالات متحده، انجمن ملی معاملات آتی (NFA) بازار آتی را تنظیم می­کند. البته بیشترین حجم تبادل های ارزی با هدف کسب سود از تفاضل قیمت خرید و فروش انجام می گیرد. شرکت های سرمایه­ گذاری از فارکس برای پوشش سرمایه خود و به حداقل رساندن زیانهای احتمالی استفاده می­کنند. به همین دلیل مراجع قضایی، شرکت در معاملات فارکس را در کشور ایران غیر قانونی اعلام کردهاند. این حساب به دلیل آنکه نقدینگی اش از چند منبع تامین می گردد، در زمانهای شلوغی بازار اسپرد پایینی را ارائه می دهد. کیفیت حساب ها، میزان اسپرد و کمیسیون، آپشن ها و امکانات مختلف، نحوه واریز و برداشت، پاسخ گو بودن پشتیبانی بروکر و حتی سبک وب سایت بروکر، می تواند در تجربه کاربران در استفاده از خدمات بروکر تاثیرگذار باشد.