جدول نرخ حمل بار با کشتی + استعلام سریع حمل دریایی شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر | transemartlogistics

منظور، فضا یا محوطه‌ای در داخل پایانه یا بندر، برای استقرار کانتینرها است، تا حسب مورد، به کشتی بارگیری شوند، یا روانه‌ی مقصدهای داخلی گردند. درچنین محل یا محوطه‌ای است که حمل‌کننده، یا نماینده‌ی او، کانتینر را از صادرکننده تحویل می‌گیرد، یا برعکس، بعد از تخلیه‌ی از کشتی، آن‌را به وارد‌کننده، تحویل می‌دهند. کانتینترها انواع مختلفی دارند و معمولا هزینه اجاره آن​ها بسته به اندازه متفاوت است. اجاره کانتینتر ۱۰ فوتی در ایران رایج است و برای نگهداری وسایل از آن استفاده می​‌شود. این کانتینرها هزینه گمرک کمی دارند و معمولا به صورت اشتراکی قابل استفاده است. برای حمل کالاهای مایع و سیالات عادی یا سمی از کانتینرهای مخزنی استفاده می‌شود.

انتصاب دبیر شورای عالی فضای مجازی

جدول نرخ حمل بار با کشتی + استعلام سریع حمل دریایی شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر | transemartlogistics

منظور از CFS در واقع مکانی است که در آن جا ، کالای مورد نظر تحویل حمل کننده داده می شود تا برای انجام صادرات در داخل کانتینر بارگیری نماید و یا کالای مورد نظر را از کانتینر به منظور تحویل به وارد کننده در آن مکان تخلیه نموده است . در حمل و نقل کانتینری این عبارت به این معناست که مسئولیت حمل و تحویل کانتینر پایان یافته است . تمامی حمل و نقل های دریایی از طریق بندرهای جنوب کشور صورت می گیرد.بندرعباس، بندرامام خمینی و بندر بوشهرحمل و نقلهای دریایی را انجام می دهند و محصولات کانتینری بیشتر از بندرعباس و بندر بوشهر انجام می شود. مهم‌ترین بخش سازمانی در این شرکت‌ها، «اداره‌ی خط» است، که درواقع، مسولیت عملیات و سودآوری خط، همین‌طور، برنامه‌ی تردد کشتی‌ها، اداره‌ی نماینده‌گی‌ها، یا شعب خارج از کشور، و وظایفی مشابه را، برعهده دارد. اداره‌ی یک خط، وظیفه و کار دشواری است، و مستلزم تبادل انبوهی از اطلاعات، و تهیه‌ی اسناد حمل، برای صدها محموله، در هر سفر است. کالاهای فله مانند شن و ماسه یا حبوبات از کانتینرهای روباز استفاده می‌کنند که سقف نداشته باشد.

مشتری با اجاره کانتینر دریایی، کانتینر دریایی را به محل بارگیری کالا منتقل می‌کند. اما در استفاده از کانتینر به عنوان انبار، نوع دوم اجاره اتفاق می‌افتد و متقاضی فضای داخلی یک کانتینر را به مدت معلومی اجاره می‌کند بدون آنکه کانتینر را جابه‌جا کند. مشخص است که هزینه اجاره فضای داخلی کانتینر کمتر از اجاره کانتینر و حمل آن است. در حمل و نقل کانتینری مانند هر حرفه و صنعت دیگری، بسیاری از اصطلاحات در طول زمان رایج شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که دانستن این اصطلاحات برای کسانی که قصد حمل بار با کانتینر را دارند لازم است، در ادامه به معرفی برخی از کاربردی‌ترین این اصطلاحات می‌پردازیم. اما طراحی اندازه کانتینرها، حداکثر وزن مجاز بارگیری، تعداد در‌های ورودی و خروجی آن، سیستم ضدسرقت، کنترل دما، عایق‌بندی و دیگر ویژگی‌های کانتینرها بر اساس استاندارهای جهانی است.

بر همین اساس، استانداردهای مشخصی برای سایز و اندازه‌ی کانتینرها و همچنین شکل ظاهری آن‌ها ایجاد شده است. با این که کانتینرها،‌ در سایزها و مدل‌های استاندارد متفاوت و متنوع تولید و قابل استفاده هستند، اما بیش از ۹۰ درصد کانتینرها، از لحاظ مدل و اندازه، به یک شکل نمی باشند. دهه 90 – ایجاد پایانه‌های اقماری ؛ انباشت انبوه کانتینر در باراندازها؛ راه‌اندازی پایانه‌های خودکار ؛ ساخت کشتی‌های بزرگتر از ظرفیت عبور از کانال پاناما. به این ترتیب در بارنامه ای که صادر می شود ، FCL ( بارگیری توسط فرستنده صورت گرفته است ) ثبت می شود . باربری تهران سعادت انواع ماشین های سنگین و تریلی های مسقف و یخچال دار، کامیون ها و ماشین های حمل خرده بار را دارا می باشند و متناسب با نوع بار شما بهترین نوع ماشین را در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که حجم بار شما زیاد باشد و بخواهید برای آن یک کانتینر را به صورت دربست کرایه کنید، به این نوع حمل دریایی FCL می گویند.

ساماندهی و راهکارهای افزایش سهم حمل و نقل ریلی

برای مواقعی که فرستنده، محموله‌هایی را برای تحویل، به چند گیرنده، در یک کشور مقصد، در یک کانتینر ، بارگیری نموده، و در مقصد، آن‌ها را تفکیک، و به گیرنده‌های مختلف، http://www. transemartlogistics.com تحویل می‌دهد. یعنی یک کانتینر پر درمقصد، به چند محموله‌ی کم‌تر از یک کانتینر، تبدیل می‌شود. ، وقتی است که فرستنده‌ی کالا، به اندازه‌ی یک کانتینر کامل، کالای قابل حمل دارد. دراین حالت، یک کانتینر (بارگنج)، از خط کشتی‌رانی گرفته، آن‌را با کالای خود پرکرده، و برای حمل، در اختیار شرکت کشتی‌رانی می‌گذارد. ۳ـ در خطوط منظم، تمام فضای بارگیری، به یک صاحب کالا، اختصاص نمی‌یابد، بلکه کالاهای متفاوت، متعلق به صاحبان مختلف، فضای انبارهای کشتی را، پر می‌کند. کانتینرها به این دلیل که می‌توانند انواع کالاها را حمل کنند، از انعطاف پذیری بالایی برخودار هستند.

  • به‌عنوان مثال، مالکی که کشتی خود را، به شخصی، اجاره‌ی سفری می‌دهد، و در قرارداد، خود را از برخی مسولیت‌ها مبرا ‌می‌کند، حمل‌کننده‌ی خصوصی می‌باشد.
  • شرکت کشتیرانی هوپاد دریا بعنوان شرکت خدمات نمایندگی در زمینه ارائه خدمات نمایندگی کشتی ها ، خدمات بندری ، تخلیه و بارگیری ، عملیات کانتینری در بنادر جنوبی به مالکان کشتی ها و صاحبان کالا ،خدمات مورد نیاز کشتیرانی تجاری را ارائه میدهد .
  • فرض کنید شما تعدادی کالا به عنوان هدیه از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید…
  • رشد 15 درصدی حمل کانتینری کشتیرانی در 1401؛ مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد که امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد.
  • کانتینرها تا زمانی که داخل کشتی بارگیری و به مقصد مورد نظر ارسال شوند ، در محو طه ای که در نظر گرفته شده است ، نگهداری می شوند .