دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوبه؟

راه بهتر این است كه یك نمونه از آب مصرفی خود را برای آزمایش به یكی از آزمایشگاه های آب و فاضلاب منطقه خود ارایه دهید و با پرداخت هزینه ای اندك، اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی در باره آلاینده های موجود در آب آشامیدنی خود كسب كنید. جداسازی بر مبنای غشا (Membrane) برای ذرات جامد نامحلول با سایز یک دهم تا 200 میکرومتر مبنای فناوری مدرن اولترافیلتراسیون در تصفیه آب است. چون برخی از دستگاه ها برای تولیدهایی که از مواد شیمیایی استفاده می کنند به آب مقطر نیاز دارند و برخی از دستگاه ها هم به آب با آنالیز خاصی نیاز دارند ، به عنوان مثال آب باید اسیدی باشد تا کمترین ضرر به دستگاه برسد یا برعکس . در صورتی نیاز به سرویس پیدا می کنند که مشکلی رخ دهد.

انواع دستگاه تصفیه آب

بالطبع هرچه تعداد فیلتر ها بیشتر باشد، آبی که وارد دستگاه می شود با کیفیت و سلامت بیشتری خارج می شود. جایگزینی کارتریج های فیلتر قدیمی خود با یک نمونه جدید به احتمال زیاد مسئله را برطرف کرده و فشار اولیه سیستم شما را بازیابی می کند. پس از مدت معینی فیلتر ها بایستی تعویض شوند، زیرا در غیر این صورت ممکن است در عملکردشان تداخل ایجاد شده و آب با کیفیت بالایی ارائه ندهند. این فیلتر به دلیل ارزان بودن و کارایی بالایی که در دستگاه های تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب استخر، تصفیه آب ورودی به ساختمان ها و منازل مسکونی بسیار محبوب می باشد. اما بسیار نادر است و علت کم بودن آن قیمت بسیار بالای آن است. ذراتی که قطر آن ها بیش از 45 میکرون باشد. هرکدام از فیلتر ها کار خود را در تصفیه انجام نمی دهند. با عدم تعویض به موقع فیلتر هایی که کار شیرین کردن آب را انجام می دهند به این ترتیب آب دیگر مزه و طعم خوبی را ندارد.

زمان تعویض فیلتر پست کربن، پس از 1سال استفاده، فیلتر مینرال 1 تا 1 و نیم سال، فیلتر قلیایی حدودا 1 سال و فیلتر UV حدود 1 تا 3 سال، به عبارتی هنگامی که لامپ UV بسوزد، است. معمولا برای تعیین مدت زمان تعویض فیلتر ها به منطقه و میزان کیفیت آب در هر منطقه توجه می شود. اولترافیلتراسیون (Ultrafiltration) فناوری غشایی فیلتراسیون برای جداسازی ذرات جامد نامحلول با اندازه یک دهم تا 200 میکرومتر است. دستگاه های تصفیه آب مختلف با برند های گوناگون دارای تعداد فیلتر متفاوتی هستند. یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب انتخاب برند معتبر است. آب تصفیه کن خانگی اسمز معکوسی که آکوا کلاسیک عرضه میکند از نوع 8 فیلتر است، و بهترین کیفیت و عملکرد را دارد. به عنوان یک فرآیند جداسازی در بسیاری از صنایع تولید آب تصفیه(آب شرب یا آب آشامیدنیها)، تصفیه پسابها، صنعت پرورش دام، صنعت پرورش طیور(مرغداریها)، صنعت کشاورزی، آب ورودی کولینگ تاورها، دیگهای بخار(boiler)، آب استفاده در نازلهای مه پاش، صنایع غذایی، دارو سازی، پزشکی و غیره استفاده میشود.

قبل از هرچیز باید یک فیلتر با کیفیت و مطمئن را خریداری کنید. وجود برندهای متفرقه و فیک با قطعات بی کیفیت چینی، جو بی اعتمادی را روانه بازار این دستگاه ها نموده است. سی سی کا از فناوری های قلیایی و فرابنفش و اکسیژن ساز در مدل های 6 الی 8 مرحله ای در دستگاه های خود استفاده می کند که هم مدل های اورجینال تایوانی و هم مدل های مونتاژ شده در ایران و دارای قطعات چینی از این برند را در بازار موجود دارد. دستگاه تصفیه آب نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند. این نوع دستگاه ها علاوه بر پاکسازی آب، اسیدیته آن را نیز خنثی خواهند کرد و سیستم ضد باکتری که در آن ها وجود دارد باعث میکروب زدایی آب خواهد شد و در نهایت شما آبی کاملا تمیز و پاکیزه خواهید داشت.

فیلترهای بلوک کربن با کیفیت بالا مانند TAPP 2 ، 95٪ از داروها را حذف می کند. استفاده از روش اسمز معکوس در تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی امروزه بسیار رایج شده است و شما می توانید نسبت به خرید دستگاه های اسمز معکوس اقدام نمایید. برای اینکه این کار راحت تر انجام شود می توانید سراغ خرید برند هایی بروید که امکانات و خدمات خاصی برای مشتریان خود ارائه می دهند. شما می توانید برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت اینترنتی وارد سایت شرکت تصفیه آسا شوید و ضمن اطلاع از ویژگیها و قیمت محصولات مختلف، دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. به همین علت برای سلامتی ما مضر می باشند. دستگاه تصفیه آب خانگی مفید است یا مضر؟ قبل از اینکه در مورد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی صحبت کنیم بهتر است بدانی ک اصلا دستگاه تصفیه آب چی هست و چرا باید از آن استفاده کنیم.

این موضوع باعث سهولت تعویض فیلترهای دستگاه میشود. استفاده از آن راحت تر، طول عمر هوزینگ ها بیشتر، تعویض فیلتر و سرویس دستگاه راحت خواهد بود. بعنوان مثال به کمک این روش می توان از آب شور، آب آشامیدنی مطلوب تهیه کرد. ناخالصی) به کمک یک غشاء نیمه تراوا، حلال تقریبا خالص تهیه کرد. این فیلتر ها دارای قیمت های متنوعی در بازار هستند، سعی کنید بهترین نوع و بهترین کیفیت آن ها را تهیه کنید. دستگاه تصفیه آب خانگی از چندین فیلتر، هوزینگ، مخزن و .. تشکیل شده است که همه در تهیه آبی زلال و سالم نقش اساسی دارند. آب به منظور تصفیه شدن، بایستی چندین مرحله فیلتراسیون را پشت سر بگذارد تا در نهایت آب آشامیدنی سالم و عاری از هر آلودگی را عرضه کند. در صورت تمایل به سفارش فیلترهای تصفیه آب از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

هرکدام از فیلتر ها کار خود را در تصفیه انجام نمی دهند.

برای مثال، در صورتی که دو محلول آب نمک که یکی از آن ها غلیظ تر از دیگری باشد را توسط یک غشاء نیمه تراوا از یکدیگر جدا کنید، نمک تمایل پیدا می کند که از غشاء عبور کرده و به سمت محلول رقیق تر حرکت کند و آب نیز تمایل به حرکت به سمت محلول غلیظ تر را پیدا می کند. یکی از اصلی ترین کارها برای داشتن آب تصفیه شده و سالم در خانه این است که تعویض فیلتر تصفیه آب را جدی بگیریم و در زمان مشخص انجام دهیم. وظیفه اصلی تصفیه آب و پاکسازی آن از انواع املاح و آلاینده های شیمیایی و …

بهترین دستگاه تصفیه آب دقت داشته باشید که ماحل گفته شده مربوط به تصفیه آب شهری است که در آن آب قرار است با یک سری پاکسازی های شیمیایی قابل شرب گردد. عملکرد بهینه و قدرت پاکسازی دستگاه تصفیه آب به فیلتر هایش مربوط است. عوامل مختلفی باعث افزایش و یا کاهش قیمت دستگاه تصفیه صنعتی خواهند شد. به همین دلیل کار دستگاه افت می کند این فشار باعث بر روی پمپ می شود و در اخر پمپ می سوزد. تعویض نکردن فیلتر باعث رسوب در پمپ دستگاه می شود و عمر مفید دستگاه را کم میکند. معمولا تحقیق و بررسی های زیادی در خصوص آلاینده های موجود در آب مناطق مختلف ، توسط محققین، اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می شود و بعنوان مقاله ثبت می گردد. از آنجا که فقط مولکول های آب قادر به عبور از منافذ غشای نیمه تراوا هستند ، در نتیجه تقریبا تمامی یون ها و مولکول های محلول ( از جمله نمک ، قند و املاح موجود در آب ) پشت غشاء باقی می مانند و از آب حذف می شوند.

این فیلتر ها وظیفه شان حذف کلر های موجود در آب است و کار یکدیگر را تکمیل می کنند. برخی افراد به دلیل داشتن هزینه تعویض فیلتر ها از انجام این کار صرف نظر می کنند که باید بدانید عوض نکردن به موقع فیلتر تصفیه آب باعث هزینه های بیشتری خواهد شد به خصوص که دستگاه شما در آن زمان عملا آب را تصفیه و قابل مصرف نمی کند. فیلتر پروپیلن پس از 2 هفته تا 6 ماه، هنگامی که تغییر رنگ داد و به رنگ قهوه ای درآمد باید تعویض شود، فیلترهای کربن اکتیو و بلاک پس از 6 ماه، فیلتر ممبران عمر خاصی ندارد و پس از خراب شدن باید تعویض شود، معمولا 1 و نیم تا 4 سال می تواند کار کند. با تعویض نکردن به موقع فیلتر های تصفیه آب کارایی خود را از دست می دهند.

دستگاه تصفیه آب خانگی مفید است یا مضر؟

مثلا برای یک دستگاه تصفیه آب که قیمتش حدود 2.5 میلیون ارزش خرید دارد ، قیمت آنرا عنوان میکنند 6 میلیون و سپس با 50% تخفیف ویژه ارائه میدهند 3 میلیون و مشتری هم خیلی از از این فرصت استثنایی استفاده کرده و آنرا خریداری میکند در صورتیکه قیمت واقعی آن محصول 2.5 خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب میلیون است . فیلتر دستگاه تصفیه آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در انتخاب آن دقت به خرج دهید. در این مقاله با ما همراه شوید تا با اهمیت تصفیه آب خانگی آشنا شوید.

خرید فیلتر تصفیه آب