طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

نورپردازی یکی از عناصر مهم است که باعث جذابیت رستوران میشود، داخل رستوران مانند نمای بیرونی آن باید زرق و برق زیادی داشته باشد تا جلب توجه زیادی کند با نصب لامپهای گوناگون میتوان روشنایی زیادی را در رستوران ایجاد کرد البته روشنایی داخل رستوران باید به اندازه کافی باشد. میتوان این عنصر را با دیگر فلزاتی مانند نقره و برنج ترکیب کرد، البته خود مس میتواند بهتنهایی هم میتواند در دکوراسیون خانه های ایرانی استفاده شود. یکی از سبک های نقاشی که در دوره قاجار به یکی از زیباترین شیوه ها جهت ارائه آثار نفیس تبدیل شد،نقاشی لاکی بود.نقاشی لاکی بر روی در ها و اشیایی که از دوره قاجار باقی مانده دیده میشود نقاشی سقفی نیز یکی دیگر از نمونه های نقاشی لاکی موجود در کاخ ها است.آرایه های طراحی سنتی ایرانی و هنر ایران در نقاشی سقف و درها با وجود ترکیب با ویژگی های غربی از جمله تصاویر زنان و تصاویر کاخ ها هنوز هم روح سنتی خود را حفظ کرده است و مجموعه ایرانی را به نمایش می گذارد .

طراحی داخلی رستوران چوجی

در گذشته نشستن بر روی زمین در ایران معمول بوده است و پشتی ها و تشکچه هایی برای راحتی درهنگام تکیه به دیوارها مورد استفاده بود. علاوه بر اینکه یک رستوران و فست فود از نظر ارائه مواد غذایی باید با کیفیت ترین و بهترین نوع از مواد را به مردم ارائه دهند این موضوع را هم باید در نظر بگیرند که طراحی دکوراسیون داخلی نیز تاثیر فراوانی بر روی مشتری خواهد داشت. آیا تا به حال رستوران سنتی با دیوارهای سفید و مشکی دیده اید؟ به همین خاطر طراحی رستوران سنتی به شیوهای اصیل و البته خلاقانه میتواند مشتریان بسیاری را روانه رستوران شما کند. اصیل بودن بنا و مصالح باعث شد در طراحی جدید نیز از همین رویه استفاده شود، هدف نوسازی و تغییر در ساختار آن نبود، بلکه حفظ بنا و کشف ظرفیت در طراحی این بنا لحاظ شده بود.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

در فضا های کوچک عموما به تابعیت از دیوار ها ساده و بدون تزیین است و رنگ از سفید گج میگیرد.در فضا های بزرگ تر خوانجه پوش های چوبی رنگارنگ اند و هیچ کجا رنگ طبیعی چوب به چشم نمیخورد (آبی های تیره و روشن) و استفاده طراحی داخلی رستوران سنتی از نقاشی لاکی. اگر شما دوست دارید سبکی سنتی در خانه خود به وجود آورید، میتوانید بخشی از اتاق نشیمن خود را با پشتی و سایل سنتی تزیین کنید. اگر در روزهای گرم تابستان به این رستوران بروید با اسپری آب محیط خنک خواهد شد و در روزهای سرد زمستان نیز بخاریهای بالای سر که از نوع گرماتاب هستند محیط را برای شما دلپذیر خواهند کرد. اما در هتل، بر خلاف متل و هاستل، رستوران و کافه وجود داشته که مسافران بتوانند در صورت نیاز، از غذای گرم و سرد و نوشیدنی سرد و گرم استفاده کنند.

دکوراسیون داخلی رستوران مراکشی

نورپردازی معمولا رنگی است. طراحان قصد داشتند تا با نورپردازی پشت بطری ها، تاثیر محیط اطراف در طول شب هم بر روی ساختمان ادامه پیدا کند و سایه روشن های مورد نظر بر روی بطری ها ایجاد شود. صندلیھای چوبی یا با رنگ سبز باز و صندوقچهھای سبز روشن با نقاشی گل مرغ و مخده «بالش ھای بزرگ برای لم دادن» از مخمل قرمز خصوصیات این معماری را نشان میدھد، قوس، مقرنس، شبکهکاری و طرحهای هندسی، نظیر گرهچینی در طرح مبلمان وجود دارد.

برای دیزاین این محیط ها هیچ قانون یکسانی وجود ندارد. این فضا ها ترکیبی از کافی شاپ و رستوران هستند و دکوراسیون و دیزاین آن ها نیز باید همین حس را القا کند. سقف این فضاها معمولا بلند طراحی میشوند.نمای رستوران های مدرن معمولا از فضای داخلی آن پیروی میکند. باید در نظر داشته باشید که نورپردازی خارجی فضای کافیشاپ نیز به اندازه نورپردازی داخلی اهمیت دارد. هدایت مناسب مشتریان به سمت پیشخوان و صندوق، با نرده ها، فلش ها و علایم کف، برای جلوگیری از گیج شدن و هرج ومرج در فست فود ها حائز اهمیت است. معماری سنتی، توجه زیادی به مصالح استفاده شده در ساختمان و چگونگی کارکردن آنها با هم دارد. در این بخش از مجله فیدیلیو چند نکته مهم برای چگونگی طراحی رستوران و کافه وجود دارد که به شما کمک میکند، رستوران خود را به گونهای طراحی کنید که همه شهر از آن صحبت کنند!

دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی

پردهھای با بته جقه ھای قرمز، مخمل زرشکی با شرابه طلایی و پردهھای سرمه دوزی دستی برای محیط سنتی شما مناسب است. با توجه به ثابت بودن شیشه ها و پیچ بودن ورق پانچ به نما در رستوران قبلی، برای تسهیل تهویه کارگران بخشی از شیشه ها را شکسته بودند. علاوه بر این با امکان بهره مندی از نور روز و تهویه در محیط آشپزخانه، جهت کار کیفیت فضایی مناسبی فراهم می شود. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدای از سبک پرطرفدار دکوراسیون منزل در ایران آشنا کنیم. در این مطلب قصد داریم در رابطه با طراحی داخلی انواع رستوران و کافی شاپ صحبت کنیم و عوامل موثر در ایجاد فضایی بهتر در رستوران و کافی شاپ را به شما معرفی کنیم. نکته حائز اهمیت درخصوص این عنصر حیاتی این است که باید نور را هدایت کنیم و از نور محض در معماری و طراحی داخلی استفاده نکنیم، به این معنا که باید یک هماهنگی هوشمندانه میان تلفیق نور و تاریکی وجود داشته باشد.

رنگ های سفید،زرد و فیروزه ای در کاشی های هفت رنگ ،رنگ های اصلی این کاشی ها هستند و مابقی رنگ ها مانند ارغوانی ،لاجوردی، قهوه ای، سیاه ،سبز و صورتی به صورت سطوح کوچک بر روی آن قرار میگیرند. طراحان در فضای داخلی لایه های اضافه شده ی موجود بر روی سقف طبقات را حذف کرده تا سقف طاق ضربی نمایان شود. داشتن نمای دو پوسته موجب کنترل نور و تهویه مناسب در فضای داخلی رستوران می شد. محیط کافه رستوران ها کم نور و رمانتیک است. فاصله ی مبلمان در کم است و صمیمیت فضا را بیشتر میکند.

در یک رستوران، آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و دارای قسمتهای مختلفی میباشد که در نوشتارهای آتی با نام اصول طراحی آشپزخانه رستوران به ذکر این موارد میپردازیم. موسیقی با صدای بلند ، جداول فرمیکا و لیوان های پلاستیکی حالت کاملاً متفاوتی نسبت به جاز ، سفره های پارچه ای و چینی های زیبا در طراحی داخلی رستوران ایرانی ایجاد می کنند. تصویر کابینت ممبران ایرانی. یک کابینت روکش چوب مسطح یا flat. چیدمان سنتی قاجار که زمان نزدیکتری به ما دارد، اغلب از روکش قرمز تیره «لاکی» استفاده میکند. از گچ به رنگ سفید در سطوح وخاکستری های حاصل از گچ بری ها و رنگ قهوه ای و چوبی در ها و شیشه های رنگی و آینه کاری تشکیل شده است .گچبری از اجزای مهم تزیینات ایران است و به شکل ظریفی نمود پیدا میکند و با هنر های سنتی ایرانی نمود پیدا میکند.گچبری ایرانی نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

همان طور که کیفیت یک فست فود از نظر بهداشتی و ارائه خدمات و غذاهای عالی اهمیت دارد، دکوراسیون فست فود نیز در جذب مشتری و ایجاد رغبت برای ماندن در فست فود و مراجعه های بعدی به آن بی تاثیر نیست. زمانی که شخصی در یک فست فود حضور دارد قطعا تمایل به سرو سریع غذا و ترک محل خواهد داشت. در همه ی رستوران ها و فست فود ها. سنگ گرانیت سبز به کار رفته در برخی از دیوارها باعث ایجاد ظاهری لوکس در دکوراسیون این کافه شده است. سایبان رنگ روشن برای روزهای گرم تابستان انتخاب مناسبی است.

هر چند که در دکوراسیون یک رستوران مدرن نمی توان مانند دکوراسیون رستوران سنتی از تخت ها برای راحتی مشتریان استفاده کرد، اما تا حد ممکن باید برای راحتی آن ها تلاش کرد. از این رو می توان گفت ایده استفاده از نمای دو پوسته علاوه بر ایجاد دید بصری مناسب برای کاربران فضا، موضوع کنترل نور و تهویه را هم حل می کرد. می توانید از سیستم های نوردهی با توان زیاد استفاده کنید. قنات هایی در این جنگل ساخته شد که موگلوف، معروف ترین آنها و قنات سلطان سلیمان (800 متر) طولانی ترین قنات ترکیه شناخته شدند و هر دو توسط معمار سینان ساخته شدند اگر چه امروزه بلگراد نقش مهمی در تامین آب استانبول ندارد اما با تولید اکسیژن تبدیل به شش های استانبول شده است. فرهنگ نقش مهمی را در انتخاب سبک دکور کلی رستوران ایفا میکند. یکی از نکات مهمی که در افتتاح یک مکان عمومی باید به آن دقت بسیار داشته باشید دکوراسیون و طراحی داخلیست.

طراحی داخلی رستوران ایرانی

ترکیب رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی با رنگ های سرد مثل آبی،سبز،خاکستری و… رستوران ها با توجه به نوع غذایی که در آن سرو می شود طبقه بندی می شوند. این پشتی های زیبا و پر نقش و نگار با الگو های سنتی قرمز، کاملا محکم هستند.در دکوراسیون خانه های ایرانی که حس صمیمیت در آن ها بیشتر بود، تنها همین پشتی و تشک ها به جای مبلمان مدرن امروزی وجود داشت. چیدمان داخلی رستوران های مدرن به گونه ایست که صندلی های راحتی جایگزین صندلی های کلاسیک میشود.فاصله ی صندلی ها ازهم معمولا بیشتر است . موقعیت مکانی این رستوران بهگونهای است که اصلاً فکرش را نمیکنید، در میان این کوچه پس کوچهها به رستورانی برسید که در کنار سالن شیک و زیبایش، یک حیاط با آبنماهای جدید و حوضهای چشمنواز نیز داشته باشد.

طراحی داخلی رستوران و فست فود

یک حیاط با یک حوض ماهی، درختان و گل ها و محلی با قرار دادن یک تخت چوبی برای نشستن خانواده و دوستان در بعد از ظهر وجود دارد. البته بعضا هم معتقدند که طراحی پیشخوان بایستی متناسب با بقیه قسمتهای رستوران و از همان جنس باشد. البته بهتر است کمی رقبای محدوده خود را نیز بسنجید تا از ایجاد طرحی تکراری دور شوید. با توجه به تمام مواردی که به صورت خلاصه گفته شد، طراحی رستوران از شاخه های زیادی تشکیل شده است. با توجه به سبک غذایی رستوران های مدرن از فست فود تا غذاهای ایرانی و یا غذاهای ایتالیایی و … سقف بلند، دوبلکس بودن فضا، هدف صاحب رستوران از ایجاد یک فضای گرم، آرامش بخش و در کنار آن مدرن و شیک، باعث شد تا انتخاب ما برای طراحی این رستوران، سبک لافت باشد. فضای سرو غذا به گونه ای است که از هنر دست سرآشپزان حرفه ای به عنوان عضوی از طراحی استفاده میکنند.

برای طراحی دکوراسیون فست فود ایدههای زیادی وجود دارد که برخی از آنها جزو ایدههای اصلی به شمار میآیند. علاوه بر اینها استفاده بهینه از فضای موجود مهمترین اصل و قانون در طراحی و دکوراسیون فست فود است. دنیای کاملا شفاف، مرگ فضای معماری است . همان طور که تاریکی مطلق، مرگ معماری است. قلمدان ها،جعبه ها آرایش و جلد هایی با نقش گل های سرخ را با کاغذ روغنی می ساختند.و امروزه بسیار کاربردی و تخصصی است. طراحی ورودی رستوران از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر مشتریان است. نورپردازی معمولا به طور ویژه ای زیاد است و در محیطی روشن غذا سرو میگردد. مولفه اصلی سبک معماری سنتی ، شیوه ای است که سبک های ساخت و ساز گذشته و کنونی در هم ادغام شوند. رستوران های سنتی بر خلاف دید عموم که معتقدند در آن فقط غذای ایرانی سرو میشود ، انواع غذا را در بر میگیرد.

سبک معماری سنتی یک راه قدیمی برای ساخت ساختمان ها و خانه هایی است که با حفظ ارتباطشان با گذشته، رو به جلو در حرکت هستند. ۱- نورگیر سنتی ۲- نورگیرهای عمودی و افقی دیوارها ۳- ایجاد بافت به وسیله نور ورودی از پنجره مشبک ۴- عبور نور به صورت روحانی و… نور در کنار تاریکی معنا و مفهوم پیدا میکند و باعث ادراک بصری میشود. پنجره های شیشه ای رنگی معمولا “قرمز، زرد، آبی و سبز” که در طول روز با تابش نور خورشید زیبایی و روحیه شادی ایجاد می کنند. در نهایت مدول نما با اتصال این دو ورق فلزی به واسطه ی یک قاب فلزی شکل گرفت که با تکرار این مدول، شبکه ای یکپارچه در نمای ساختمان ایجاد شد. نمای جدید پروژه به واسطه ی استفاده از این بطری های بازیافتی شبیه به یک دیوار سبز عمل می کند. جهت ارای این ایده، بطری ها در دو ضلع داخلی و خارجی نما به واسطه ی دو شبکه موازی متشکل از دو ورق فلزی برش خورده به هم متصل شدند، که در محل تماس بطری و ورق با حلقه های پلاستیکی مهار گشتند.

طراحی داخلی رستوران ساده

کف پوش قالیکاشان و کاشمر با این دکور ھماھنگ ھستند. ترکیب رنگ مناسب دیوارها، کف پوش ها، مبلمان هم اصول خودش را دارد. بکارگیری سبک ها و عناصر معماری سنتی، سبب می شوند ساکنین ساختمان ها، احساس آرامش و ثبات را بدون انحراف از سنت ها و میراث گذشته، تجربه کنند. مشاور هنری هلدینگ دلتا درباره سبک معماری رستوران هفت خوان شیراز نیز معتقد است:«این مجموعه برای همه بازدیدکنندگان، نمادها و عناصر آشنایی از فرهنگ، هنر و معماری کلاسیک ایران دارد. سبک دکور شرقی برگرفته از المان های مختلفی است و از عناصر زیادی در فضا سازی کافه و رستوران ها استفاده می شود. به عنوان مثال چوب طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دکوراسیون داخلی رستوران شیک