مهاجرت تحصیلی چیست و چقدر هزینه دارد؟

کشورهای اروپایی مختلف، دارای فرهنگ، زبان، جغرافیا و سبک زندگیهای متفاوتی هستند. خیر، ولی در صورت نداشتن حداقل نمره زبان، باید مبلغی به عنوان جریمه به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت شود. پیش از ارائۀ اسنادی مثل مدارک زبان، گواهی تمکن مالی، گذرنامه و مواردی از این قبیل، اهمیت زیادی دارد که داوطلبان تاریخ انقضای آنها در نظر داشته باشند. چرا که دوره کارآموزی دانشجویان درست بعد از ترم اول آغاز خواهد شد. 2. ویزای بخش وابسته به ELICOS یا Subclass570 : این ویزا مربوط به افرادی است که میخواهند یک دوره زبان انگلیسی تمام وقت در استرالیا بگرانند یا دانشجویانی که درخواست تحصیل در رشته های دانشگاهی را دارند اما تسلط آن ها بر زبان انگلیسی کم است ارائه می شود. ویزایF، برای دوره های تحصیلی طولانی مدت بیش از ۶ ماه است و متقاضیان تحصیل در کالج و دانشگاه های آمریکا باید جهت دریافت آن اقدام کنند. وکلای مهاجرت به کانادا با اشراف به این قضیه می تواند با اقدام در زمانی مناسب شانس دریافت دعوتنامه از این برنامه ها را نیز برای متقاضیان مهیا نماید. برای آزمایش خون متقاضیان ازدواج می بایستی به بیمارستانهای دولتی و یا موسسات غیر انتفاعی و خیریه مراجعه کرده و در مورد بیماریهای ارثی و خونی آزمایشاتی انجام پذیرد.

اگر یکی از بستگان نزدیک شهروند ایالات متحده هستید، میتوانید به راحتی به کشور رویایی خود مهاجرت کنید زیرا هیچ محدودیتی برای تعداد ویزای مهاجرتی صادر شده برای همسران، فرزندان خردسال و والدین شهروندان ایالات متحده وجود ندارد. گرین کارت از طریق درخواست خود (Green Card through self petition): این برای “خارجیها با توانایی فوق العاده” و برای افرادی است که معافیت های ملی دریافت کردهاند. یک دسته «مهاجر برتر و در اولویت» مبتنی بر اشتغال (EB : employment-based) شامل افراد غیرشهروندی میشود که سرمایه گذاری کردهاند یا به طور فعال در فرآیند سرمایه گذاری 1 میلیون دلاری (یا 500000 دلار در مناطق شغلی هدفمند) در یک شرکت تجاری جدید هستند که در راستای منافع اقتصاد ایالات متحده است. شهر تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز بزرگ اقتصادی جهان به حساب میآید؛ جایگاهی که در جهان کمتر شهری از آن برخوردار است. فرانسه که یکی از مقاصد رویایی مردم جهان حتی برای یک بار بازدید در قالب تور و گردشگری از حتی پیشرفتهترین کشورهای جهان بوده، به عنوان اقتصاد سوم در اروپا و در جایگاه هفتم اقتصاد کل جهان با تولید ناخالصی 2.88 تریلیون قرار دارد. هر شهر بسته به هدف فرد از مهاجرت به کشور ایتالیا می تواند جایگاه متفاوتی داشته باشد.

اما دستکم در چند دهه اخیر، مهاجرت کارگران ایرانی به شدت کاهش یافته و فقط محدود به کشورهای همسایه مانند ترکیه، اقلیم کردستان عراق، کویت و امارات و آنهم با هدف جمع کردن سرمایه و بازگشت به ایران بوده است. اما لازم به ذکر است که در برخی موارد محدودیتهایی را با ایجاد محدود در تعداد ویزاهای صادره و نیز محدودیت برای هر کشور اعمال میشود. بدین منظور کارفرما که به عنوان اسپانسر شما برای دریافت ویزای کاری به آمریکا محسوب میگردد، میبایست فرم l-140 در اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) تکمیل نماید. اگر شما تحصیلات، سابقه کار و تسلط به زبان را دارید اما فقط دعوت نامه کاری ندارید، امکان درخواست ویزای جستجوی کار آلمان را خواهید داشت. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به آمریکا و دریافت ویزای آمریکا باشد.

دانستن این نکات قبل از مهاجرت به کانادا می تواند به متقاضیان در گذراندن مراحل زندگی و ساختن آینده ای جدید در یک کشور بیگانه، سایت mohajerattalaei کمک بسزایی کند. فرم l-20 برای متقاضیان ویزای F-1 و M-1 (این فرم از طرف محل تحصیل شما در آمریکا برای شما ارسال و در سیستم مهاجران تحصیلی و بورسیه آمریکا (SEVIS) ثبت میگردد. از آنجایی که سیستم اعطای تابعیت در آمریکا، سیستم خاک میباشد، طفلی که در آمریکا متولد میشود تابعیت آمریکا را اخذ مینماید. فردی که در یکی از این گروه ها قرار می گیرد نیازی به اثبات کمبود کارگران آمریکایی ندارد. این گروه شامل افرادی با مدرک تحصیلی پیشرفته یا معادل آن است که در مشاغلی مشغول به کار هستند که به فردی با مدرک پیشرفته نیاز دارد. یا حتی بخواهید شانستان را برای کار کردن در کشورهای دیگر نیز بالا ببرید برای این کار مدرک یک دانشگاه خارجی بسیار کارساز است.

افرادی که به اتفاق همسر و فرزندان خود برای تحصیل در کانادا اقدام میکنند میتوانند برای همراهان خود ویزای همراه دریافت کنند. مهاجرت از طرق قانونی همچون تحصیلی، کاری، ازدواج و نیز به قصد سرمایه گذاری بیشترین آمارها را به خود در مقایسه با طرق غیر قانونی مانند پناهندگی با توجه به قوانین سخت آمریکا، اختصاص داده است. به همین دلیل کارفرمایان آمریکایی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، می توانند کارگران خارجی را استخدام کرده و آنها را برای اقامت قانونی حمایت کنند. که در صورت واجد شرایط بودن گواهی کار صادر خواهد شد. طبق قوانین وضع شده هر شخصی که 5 سال موفق به دریافت ویزای کار در این کشور شده و در این مدت مالیات خود را بپردازید، می تواند از شرایط دریافت اقامت دائم هلند برخوردار باشد.

بدین منظور فردی که (چه شهروند باشد و دارنده گرین کارت آمریکا) اسپانسر متقاضی مهاجرت به آمریکا میگردد، میبایست فرم l-130 را در اداره خدمات مهاجرت و شهرووندی آمریکا (USCIS) تکمیل نماید. آیا فردی که مدرک آیلتس با نمره زیر 6 یا 7 دارد امکان تحصیل در استرالیا را دارد؟ ارائه نمودن اظهارنامه مالیاتی از کشور وی با سند و مدرک USCIS در این زمینه کاملا الزامی است. آنچه باید درباره مهاجرت از طریق تولد فرزند بدانیم، این است که در این شیوه شما باید فرزندان در کشور مورد نظر متولد شود، در این صورت ق شهروندی آن کشور را دریافت خواهد کرد و به این شکل می تواند برای شما نیز امتیازاتی داشته باشد.

مهاجرت به آمریکا به معنی سفر طیف وسیعی از افراد از سراسر دنیا به این کشور با هدف اخذ اقامت دایم و کارت شهروندی و در برخی موارد اخذ تابعیت آمریکا میباشد. اگر واجد شرایط دریافت گرین کارت مبتنی بر خانواده یا شغلی نیستید، می توانید برای لاتاری گرین کارت اقدام کنید. برای ایجاد یا حفظ 10 شغل تمام وقت دائمی برای کارگران واجد شرایط ایالات متحده برنامه ریزی کنند. اگر کسبوکار در منطقهای با بیکاری بالا یا روستایی باشد، یک سرمایهگذار ممکن است تنها با 900000 دلار واجد شرایط باشد. یک میلیون دلار به طور معمول به این نکته توجه داشته باشید که باید یک سرمایه گذاری نقدی انجام دهید. این برنامه به افرادی که پیشنهاد شغلی یا اقوامی در آمریکا ندارند، کمک می کند تا از آنها برای گرین کارت آمریکا حمایت مالی کنند و به ایالات متحده مهاجرت کنند. پس اگر همسر یا فرزند مقیم دائم هستید، می توانید گرین کارت دریافت کنید اما باید منتظر بمانید و زمان انتظار بستگی به کشور شهروندی شما دارد. در واقع قانون مهاجرت ایالات متحده به برخی از افراد غیر شهروندی که مهاجران مبتنی بر اشتغال هستند اجازه میدهد تا اقامت دائم قانونی داشته باشند و گرین کارت دریافت کنند.

سایر کارگران در موقعیتهای شغلی که به کمتر از دو سال آموزش، تحصیلات یا تجربه نیاز دارند. با توجه به تغییرات حقوق مهاجرت در آمریکا و قوانین جدیدی که از سوی دولت وقت آمریکا تدوین شده است، دپارتمان مهاجرت و حقوق بین الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد حقوق بین الملل مطلب پیش رو را با هدف اطلاع رسانی در خصوص انواع ویزای آمریکا، نحوه اخذ اقامت دایم آمریکا، نحوه اخذ شهروندی و تابعیت آمریکا و سایر موارد مفید را به نظر مخاطبان خود میرساند. قطعا به صراحت نمیتوان راحتترین راه مهاجرت به آمریکا را تعیین نمود، زیرا افراد دارای شرایط خاص و ویژهای هستند و هر فرد بایستی بر اساس شرایط خود اقدام به مهاجرت نماید.

یکی از سیاستهایی که دولت عمان برای رشد اقتصاد کشور خود در نظر گرفته پشتیبانی و کمک به متقاضیانی میباشد که میخواهند کسبوکار خود را گسترش نمایند. توجه داشته باشید که برای آزمون آیلتس، نمره جنرال آیلتس مورد پذیرش است. راه دیگری که اکثر مردم برای مهاجرت به ایالات متحده انتخاب می کنند ازدواج است. شما باید مهارتهای شغلی خاصی داشته باشید و یک کارفرمای ایالات متحده باید مایل باشد که شما را استخدام کند و از شما برای دریافت گرین کارت حمایت مالی کند. وضعیت اقامت دائم از طریق دسته بندی مشاغل خاص (Permanent resident status through special categories of jobs): مشاغل تخصصی خاصی وجود دارد و اگر موفق به دریافت یکی از این مشاغل در آمریکا شوید، میتوانید گرین کارت ایالات متحده را دریافت کنید.

کانادا که میزبان بیش از 200,000 دانشجوی بینالمللی میباشد، یکی از برترین مقاصد تحصیلی محسوب میشود. گرین کارت لاتاری راه دیگری است که از طریق آن میتوانید ویزای مهاجرتی دریافت کرده و وارد ایالات متحده شوید. بستگان نزدیک ساکنان دائم باید چند سال منتظر بمانند تا به این کشور مهاجرت کنند زیرا ویزای مهاجرتی فوراً در اختیار آنها قرار نمیگیرد. به یک سرمایه گذار اقامت دائم مشروط به مدت دو سال داده می شود. وجوه قرض شده را می توان استفاده کرد، اما تنها در صورتی که توسط اموالی غیر از خود کسب و کار تضمین شود. کسی که تابعیت آمریکا را اخذ مینماید، خود به خود به عنوان شهروند آمریکا نیز محسوب و از مزایای آن همچون آزادی اقامت و کار، امکان استخدام در مشاغل دولتی، امکان خروج و ورود آزاد به آمریکا، حق رای، بهرهمند میگردد. این قانون بیان میکند که شخصی که یک میلیون دلار در یک تجارت جدید سرمایه گذاری میکند، می تواند به ایالات متحده مهاجرت کند. شخصی که از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت میکند، بلافاصله میتواند در آمریکا مشغول به کار شود. ویزای EB-5 را برای شرکت کنندگانی که در شرکتهای تجاری مرتبط با مراکز منطقهای مورد تایید اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده USCIS بر اساس پیشنهادهایی برای ارتقای رشد اقتصادی سرمایه گذاری می کنند، در نظر میگیرد.

نحوه پاسخدهی به این سوالات مشخص میکند که آیا شما مجاز به دریافت استادی پرمیت هستید یا خیر و در صورت پذیرش باید چه مدارکی را آماده کنید. هزینه خدمات درمانی در استرالیا خصوصا برای دانشجویان که مشغول به تحصیل در استرالیا هستند و درآمد آنچنانی ندارند بالاست! انواع ویزاهای دیگر همچون ویزای تحصیلی (نوع F/M)، ویزای بورس تحصیلی (نوع J) ویزای ترانزیت (نوع C)، ویزای توریستی (نوع B)، ویزای برنامه ویور (VWP)، ویزای درمانی در قالب ویزای توریستی، ویزای مخصوص دیپلماتها و کارمندان اداری خارجی (نوع A)، ویزای مختص کارمندان سازمانهای بینالمللی و ناتو (نوع G و NATO)، ویزای کارمندان مذهبی (نوع R) و دیگر موارد صادر میشود.

اگر همسر یا والدین شما مقیم دائم ایالات متحده باشند، می توانید ویزای مهاجرتی (immigrant visa) دریافت کنید. موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر در کنار وکلا و کارشناسان ارشد مهاجرتی و با همکاری وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین المللی، آماده ارایه مشاوره و خدمات حقوقی در زمینه مهاجرت به آمریکا و امور مربوط به تحصیل در آمریکا، ویزای ازدواج آمریکا، اخذ گرین کارت آمریکا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و دیگر کشورها به صورت حضوری و آنلاین میباشد. به دلیل اینکه در ایران حداکثر معدل ۲۰ است این معدل باید به GPA تبدیل شود.