هر آنچه که باید درباره مهاجرت به ترکیه بدانید !

مثلا شخص متقاضی ویزای کار عمان نباید کمتر از 21 سال یا بیشتر از 60 سال سن داشته باشد ، کار معتبری در عمان پیدا کرده باشد و کارفرمایش صلاحیت جذب نیروی کار خارجی را داشته باشد . آنان می خواهند با جذاب ساختن بازار کار آلمان افرادی به اصطلاح “هوشمندترین مغزها ” در بخش اقتصاد را برای کسب و کار و تحقیق به آلمان جذب کنند. بسیاری از کشورها برای جذب مهاجر فرصت سرمایهگذاری را به آنها میدهند و هدف آنها تنها جذب سرمایه نیست بلکه به کسانی درجه شهروندی را اعطا میکنند که بتوانند در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی به رشد کشور کمک کنند. کسب اقامت ترکیه از طریق ازدواج هم فرآیند و قوانین خاص خودش را دارد که باید به آنها توجه کرد. اگر شما قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید طبیعتا این سوال به ذهن شما خطور کرده است که کدام شهر از این کشور زیبا را برای زندگی انتخاب کنید که هم از لحاظ معیشت و هم از لحاظ آب و هوایی برای شما مناسب باشد.

شما کدام را انتخاب می کنید؟ نباید فراموش کنید که صنعت ساعت سازی نیز شهرت جهانی دارد. هر راهی که برای مهاجرت به سوئیس انتخاب شود، باید ویزای آن را نیز به موقع دریافت کنید. عمان یک کشور با مسلمانان فراوان است و افراد غیر مسلمانانی که به عمان میروند باید به مذهب محلی آن یعنی اسلام، احترام بگذارند. آن ها موظف می شوند به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و در تعلیم و تربیت فرزندان خود بکوشند. این افراد میتوانند پس از آن که به تایید مراجع مهاجرتی کانتون و مقامات بازار کار موردنظر خود رسیدند، در کشور سوئیس مشغول به کار شوند. بیشتر افرادی که سرمایه گذاری را برای مهاجرت به سوئیس انتخاب می کنند، صنایع مختلف را مورد بررسی قرار می دهند. دانشجویانی خارجی که می خواهند در فرانسه تحصیل کنند، برای ورود به این کشور نیاز به ویزای دانشجویی فرانسه دارند. برای اجرایی شدن این استراتژیک، ویزا های 491 و 187 را برای اتباع خارجی راحت تر صادر می نمایند به شرط آن که فرد در ایالت های کم جمعیت قصد اقامت داشته باشد. روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه است.

برای مثال، TRT World (پخش به انگلیسی) توانستهاست که به عنوان یک رسانه در جهان شهرت کسب کند و این کانال در تمام شبکههای اجتماعی پربازدید جهان حساب کاربری دارد. در میان پناهندگان، سوئیس کشوری است که هر ساله برای پناهجویان بسیاری کارت پناهندگی صادر می کند. در این طرح بایستی که زوجین، ازدواج واقعی خود را به اثبات رسانده تا بتوانند اقامت 3 تا 5 ساله کشور ترکیه را اخذ کنند. این مدارک ازدواج متقاضی ویزای ازدواج با شهروند سوئیسی را تأیید می کنند. اولین قدم برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری این است که مطمئن شوید تحت یکی از 3 برنامه مدیریت شده زیر، واجد شرایط هستید.

به همین دلیل برای ایرانیان بهترین روش مهاجرت به هلند برای ادامۀ تحصیل است. دلیل این نامگذاری این است که از نظر جغرافیایی، کشور هلند تقریباً سرزمینی مسطح است و نیمی از آن کلاً 1 الی 3 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و قسمتی نیز پایین تر از سطح دریا می باشد. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که عوامل جغرافیایی در انتخاب کشور مقصد نقش اساسی دارد. اگر درباره اینکه شما چه نوع ویزایی لازم دارید سوالی دارید می توانید از مقامات سفارت راهنمایی بگیرید. با توجه به این موارد می توانید درخواست ویزای خود را در سایت سفارت سوئیس ثبت کنید. علی رغم این که نظام تحصیلی سوئیس بر خلاف تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان نیست اما آینده درخشان شغلی پس از فارغ التحصیلی با توجه به آمار بیکاری 0.09% سوئیس، تورم 1.2% و در مجموع رفاه اجتماعی بالا سبب شده همچنان افراد زیادی ترجیح دهند تحصیلات خود را در سوئیس ادامه دهند. سطح زبان مورد نیاز، مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 یا آیلتس 6.5 به بالا می باشد. اما حتی نویسندگان ما که به زبان میزبان نوشتند هم حرفی در سطح جهانی برای گفتن نداشتند. یکی از انواع روشهای مهاجرتی استرالیا که متقاضیان میتوانند بدون نیاز به داشتن مدرک زبان به استرالیا مهاجرت کنند، زیرکلاسها یا ویزاهای خانوادگی یا خویشاوندی استرالیا میباشد.

طبق قانون کنوانسیون ژنو، پناهندگان افرادی هستند که در کشور خود متحمل تبعیض نژادی، اختلافات اجتماعی، مذهبی یا جنگ می شوند. نام سوئیس در میان کشورهایی است که اقامت از طریق تولد را بر مبنای قانون خون نهاده است. هیچگونه مشارکت در فعالیت های قابل قبول نیست.درآمد شما از سرمایه گذاری تعیین شده در استرالیا کسب مشمول مالیات بر اساس قانون مالیات استرالیا است. اسنادی که فعالیت های سرمایه گذاری پیشین شما را ثابت می کند. نامۀ کارفرما که سفر تجاری شما را تـأیید می کند. برای مثال زلزله و یا سیل در کشورهای جنوب شرق آسیا یک امر عادی است که هر چند سال یکبار رخ میدهد. داشتن ثبات سیاسی، رضایتمندی از ساختار سیاسی و دولت در یک کشور جدید، اهمیت زیادی دارد که قبل از مهاجرت باید در این مورد اطلاعات کافی را بهدست آورید. توریستها،دانشجویان خارجی یامتخصصان قراردادی موقت که بیش ازمدت مجازدرکشورمیزان سکنی گزیده اند:شامل این گروه هامی شوند.اصطالح مهاجران فاقد مدرک نیزبه این گروه از مهاجران اطلاق می شود. 1. نرخ مصادرۀ اموال، عددی که رفتار مالی سوئیس با سرمایه گذاران خارجی را نشان می دهد. دعوت نامه از شرکتی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید. در حقیقت روشی که در حال حاضر در سرتاسر دنیا مردم با استفاده از آن به اقامت سوئیس دست پیدا می کنند تحصیل در سوئیس است.

از طرفی موزه های مختلف یا بناهای تاریخی و مذهبی توجه بسیاری از توریست های خارجی را جلب کرده است. همانطور که پیش تر ذکر شد انگلیسی زبان رسمی سوئیس نیست و دانشجویانی که قصد دارند حین تحصیل به طور پاره وقت مشغول به کار باشند یا پس از فارغ التحصیلی در سوئیس بمانند و مشغول به کار باشند ضروری است حداقل به یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس یعنی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی تسلط کامل داشته باشند. مهاجرت به سوئیس به سه طریق سرمایه گذاری، کاری و تحصیلی انجام می شود که در این میان روش سرمایه گذاری مختص تابعین یک سری کشورهای خاص از جمله اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا می باشد و افزون بر این مانع، نیازمند صرف هزینه بسیار کلان می باشد. آخرین مرحله از مهاجرت به سوئیس با هدف سرمایه گذاری، اخذ ویزای شینگن است. دارندگان ویزای اقامت دائم سوئیس میتوانند در این کشور به طور نامحدود اقامت داشته باشند، ولی برای خروج از آن محدودیت زمانی خواهند داشت. موضوع مهم این است که باید بتوانید از طریق هنر خود درآمد کافی داشته باشید. آمادگی برای اپلای: دانشگاه های سوئیس غالبا تحقیق محور هستند یعنی در کنار نمرات خوب متقاضی در مقاطع قبلی تحصیلی وی، به تحقیقات، مقالات بین المللی و کنفرانس های بین المللی ای که دانشجو در آن ها شرکت داشته توجه می کنند.

در این روش شما باید یک سرمایه اولیه برای شرکت خود در نظر بگیرید و هزینه های مربوط به شرکت را با آن پوشش دهید. مانند اکثر مردم ، شما ممکن است به دلایل مختلف تصمیم به انتقال به دیگر کشورها بگیرید. اما دلایل بسیار مهم تری برای انتخاب سوئیس وجود دارد. گاها دیده میشود که افرادی در سراسر دنیا به دلایل مختلف اقدام به مهاجرت کرده و زندگی خود را در کشوری دیگر ادامه میدهند. جالب است بدانید که با این ویزا می توان بعد از 3 تا 5 سال برای اخذ اقامت سوئیس اقدام کرد. بنابراین افرادی که با پرونده سازیهای ظاهری در این مسیر قدم بر میدارند به احتمال زیادی بدانند که عاقبتشان دیپورت از کشور مقصد خواهد بود. اعتبار مجوز اقامت اعضای خانواده، به میزان اعتبار مجوز اقامت خود متقاضی خواهد بود. فرقی ندارد اهل کدام کشورید یا چرا قرار است به ترکیه بروید؛ در هر صورت حتما باید گذرنامه معتبری از کشور مبدا داشته باشید که تا ۹۰ روز آینده اعتبار داشته باشد. ویزای اقامت دائم سوئیس به مدت ۵ سال اعتبار داشته و دارندگان این ویزا باید جهت تمدید آن، بین ۳ ماه تا ۲ هفته پیش از اتمام اعتبار، با اداره مهاجرت کانتون محل زندگی خود تماس حاصل نمایند.

مدت زمان ویزای کار هم اندازه قرارداد استخدامی است و با تمدید قرارداد استخدامی مهلت ویزای کار نیز تمدید میشود. ویزایی که از این طریق اعطا میشود یک ویزای موقت بوده و شما با حضور و اشتغال به مدت 3 سال در کانادا، میتوانید با شرکت در برنامه اکسپرس اینتری در جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. می توانید اقدام کنید، چرا که نه؟ زمین های زراعی فراوانی که در سوئیس قابل استفاده هستند و محصولات لبنی و گوشتی باعث خودکفایی کشور در تهیۀ سبد کالای مردم شده اند. ثبت شرکت در حوزه های سودآور می تواند راه را برای اقامت دائم نیز میسر کند. یعنی بر اساس قانون، کارفرمای شما موظف است که حتی بلیت شما را نیز تهیه کند. متقاضیان ویزای ازدواج باید مدارک عمومی را تهیه کنند. در این حالت باید بتوانید به دولت استرالیا ثابت نمایید که شما دو نفر نامزد یا با هم ازدواج نموده اید. علاوه بر فارغ التحصیلان، افرادی که رزومۀ کاری و مهارت های لازم برای پیوستن به شرکت ها و مؤسسات سوئیسی را دارند، می توانند درخواست کاری خود را ثبت کنند. شهریه دانشگاه های مختلف در رشته های مختلف متفاوت است اما به طور متوسط بین 15000CHf تا 40000CHf فرانک سوئیس هزینه در بر خواهد داشت.

بنابراین زندگی در کشور کانادا برای کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند، چندان چالش برانگیز نمی باشد و مهاجران می توانند به راحتی خود را با شرایط جدید وفق داده و زندگی توام با آرامشی را در این کشور داشته باشند. مهاجرت به کانادا از جمله کلماتی است که این روز ها در کشورمان زیاد به گوش می خورد. شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا و شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث، آدلاید و همچنین کانبرا از جمله بزرگترین و محبوبترین شهرهای آن هستند. همچنین افرادی که خواستار اخذ شهروندی این کشور هستند نیز باید ابتدا موفق به دریافت اقامت دائم آن شوند. از همین رو بهتر است در صورتی که اصرار فرد به تحصیل و در نهایت پس از 10 سال کار و پرداخت مالیات، اخذ اقامت دائم سوئیس است از همان ابتدا با دانش کافی در یکی از زبان های رسمی سوئیس وارد این کشور شود. هلند به کشور گل لاله و آسیاب بادی شهرت دارد، طبیعت زیبای این کشور در کنار زیرساخت های مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، علمی و …

دانشگاه های سوئیس در حقیقت به هر سه زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی رشته های مختلف را تدریس می کنند یعنی غالبا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند هر چند انگلیسی زبان رسمی سوئیس نیست. چون از جمله شروط اولیه برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی این است که اولا شما باید گواهیای را تحت عنوان اثبات مهارتها و تخصصهای خود ارائه داده و دوم آنکه به مدت زمانی معین (بسته به قانون کشور مقصد و معمولا بین 1 تا 3 سال) در آن زمینه فعالیت داشته و آثار خود را ارائه داده باشید. در قانون جدید به زمانی که در این کشور صرف می شود نیاز ندارد، بنابراین سرمایه گذاران می توانند مقیم مالیاتی در خارج از اسپانیا باقی بمانند، در حالی که با بهره گیری از اقامت این کشور و آزادی سفر و گردش در اتحادیه اروپا بپردازند. بنابراین شانس افرادی که در کشورهای خارج از اتحادیۀ اروپا هستند کمتر است.

برای کسب اطلاعات کافی دربارۀ مهاجرت به سوئیس می توانید از مشاوران مؤسسۀ آرمان پرشین سایت mohajerattalaei خاورمیانه راهنمایی بگیرید. بهتر است نمره ای بالاتر از سطح 7 بگیرید تا به عنوان مثال در کانادا فرصت شغلی پیدا کنید. علاوه بر این پیدا کردن کار پاره وقت و 15 ساعت کار دانشجویی می تواند کمک بیشتری برای تسهیل زندگی داشته باشد. مهاجرت کاری به سوئیس نیز علی رغم پر طرفدار بودن با توجه به این که باید با اخذ یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای سوئیسی همراه باشد و لازمه آن شش ماه آگهی کردن فرصت شغلی مربوطه است، سه ماه در سوئیس و سپس سه ماه در کل اتحادیه اروپا، عملا شدنی نیست. چرا که از این راه پس از فارغ التحصیلی نیز گزینه های محدودی نخواهند داشت و می توانند برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر و همین طور برای کار به کشورهای انگلیسی زبان و حتی غیر انگلیسی زبان به راحتی سفر کنند. علاوه بر این صنعت کشاورزی را با به کارگیری تجهیزات مدرن و روش های نوین کشاورزی بسط می دهند. به همین دلیل مهاجرت به سوئیس با هدف تحصیلی روش پرطرفدار دیگری به حساب می آید. به همین دلیل مهاجرت به سوئیس انتخاب بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی است.

با توجه به نسبتا دشوار بودن زبان های رسمی سوئیس از جمله زبان های آلمانی و فرانسوی، بسیاری از دانشجویان در پی تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی هستند. انتخاب دانشگاه مناسب: از جمله معروف ترین دانشگاه های سوئیس که رشته های فراوانی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند می توان به دانشگاه زوریخ و دانشگاه ژنو اشاره کرد. درست است که تعدادی از مدارک برای اخذ انواع ویزاهای شینگن لازم می باشد، اما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری باید مدارک مشخصی را ارائه دهید. بیانیۀ تجاری بانک که مربوط به عملکرد 6 ماه اخیر شماست. مدارکی که برای اخذ ویزا باید به سفارت هلند ارائه دهید شامل: پاسپورت معتبر، عکس، مدارک مربوط به رزرو محل اقامت، مدارک مربوط به تمکن مالی و دعوتنامه از سوی یک فرد مقیم در هلند می باشد.