بازی اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست + انواع اتاق فرارها لست سکند

بازی اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست + انواع اتاق فرارها لست سکند

اتاق‌فرار نه فقط یک سرگرمی ساده، بلکه یک همکاری گروهیه که نیاز به تمرکز، تجربه و البته یک بازی اتاق فرار استراتژی مشخص داره. بازی‌های فانتزی مناسب واسه کساییه که دوست دارن واسه یه ساعت هم که شده، از واقعیت و دنیای حقیقی فاصله بگیرن و وارد یه عالم جادویی بشن. توی این بازی‌ها ممکنه مجبور باشید طلسم جادوگر بدجنس رو باطل کنید، شیشه عمر غول خوف آور رو بشکونید، شیاطین پلید رو نابود کنید و خارج از چارچوب های همیشگی زندگی فکر کنید. اگه قدرت تخیل بالایی دارید احتمالا زودتر از هر گروهی توی این بازی رکورد می‌زنید و برنده می‌شید. همانطور که گفته شد خیلی نمی‌توان برای این بازی هیجان انگیز، رنج سنی خاصی در نظر گرفت.

شب سیزدهم، کابوس، کمپ آلفا، آرماگدون، احضار، طاعون، طهران 1346، شام آخر و سرقت اتاق فرارهای فعلی ما در تهران هستند. اتاق‌های فرار در ایران زیرنظر انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند و مجوز این فعالیت در قالب باشگاه بازیهای فکری و اتاق فرار توسط ادارات ورزش و جوانان استان‌ها برای متقاضیان صادر می‌شود. «تاکائو کاتو» اولین ارائه‌کننده بازی اتاق فرار واقعی و به سبک امروزی است. ایده‌ اتاق‌ فرار زمانی در ذهن او شکل گرفت که دوستش در حال بازی آنلاین اتاق فرار بود. «تاکائو کاتو» در کلاب‌ها برنامه زنده ‌می‌گذاشت و شرکت‌کنندگان باید از فضایی خارج می‌شدند که تاکائو در آن محل درست کرده بود. ایده وی در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت و بلیط‌های برنامه‌های زنده تاکائو به سرعت فروش می‌رفت.

اتاق فرار چیست؟

ماجراجویی و هیجان از فاکتورهای اصلی یک تفریح دست جمعی و جذاب به شمار می رود. اگر دوست دارید دوستان و خانواده خود را به چالشی منحصر به فرد دعوت کنید اتاق فرار تهرومز بهترین مقصد برای شما خواهد بود. در این بازی شما باید به کمک هم از یک مخمصه خلاص شوید و راه خروج را پیدا کنید!

شما و گروهتان در مجموع فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارید موجودی مخفی شده این بانک را پیدا کنید و آن را با خود ببرید. بازی به دو بخش تقسیم می‌شود، یک قسمت 15 دقیقه‌ای و یک قسمت 45 دقیقه‌ای که شرح روند آن را در ادامه آورده‌ایم. اگر تصمیم گرفتید که بازی اتاق فرار را تجربه کنید، پیش از اینکه بلیط تهیه کنید، بهتر است یک‌سری نکات را بدانید و بعد تصمیم خود را عملی کنید. در ادامه تعدادی از این نکته‌ها را عنوان می‌کنیم تا تجربه خوبی را از بازی اتاق فرار به‌دست آورید. بازی شبح بازارچه در شهریورماه ۱۳۹۹ توسط تیم اسکیپ روم دات‌آی‌آر طراحی و اجرا شده است.

اگه از سفر در زمان خوشتون میاد از میان اتاق فرار های موجود در کرج این ژانر رو انتخاب کنید. سناریو در این بازی ها ممکنه برگرفته از یه واقعه تاریخی کاملا واقعی باشه و یا برگرفته از داستان های تخیلی و حتی ساخته و پرداخته ذهن طراح بازی. اگر معما حل کردن رو دوست دارید و فردی ریزبین هستید که به جزییات توجه می‌کنید، اتاق فرار معمایی رو برای بازی انتخاب کنید. با رزرو اسکیپ روم معمایی وارد یک بازی هیجان‌انگیز و سرشار از معماهای پیچیده خواهید شد.

اتاق فرار طلوع سرخ

در حال حاضر بیش از 150 مجموعه با بیش از 300 بازی متنوع در تهران واقع شدن و روزانه صدها نفر از علاقه مندان این تفریح محبوب رو به سمت خودشون جذب می‌کنن. اسکیپ روم های تهران به قدری جذابیت و تنوع دارن که نه تنها مردم تهران، بلکه مردم شهرهای اطراف و شهرستان‌ها رو هم به سمت خودشون جذب می‌کنن. توی این صفحه می‌تونید مجموعه اتاق فرار های تهرانرو مشاهده و بازی دلخواهتون رو رزرو کنید.

اگر هم تا الان تجربه ی اتاق فرار را نداشتید، این مطلب ما به شما کمک می کند که دفعه بعدی که قرار شد با دوستانتان دور هم جمع شوید، شما آن کسی باشید که پیشنهاد اتاق فرار را می‌دهد. اگر کارآگاه‌بازی و ماجراجویی و مهم‌تر از همه، کار گروهی دوست دارید این مطلب ما برای شماست. روحیه همکاریتان را در حین بازی تقویت کنید و تا حد امکان به هم تیمی های خود روحیه بدهید تا معماها را بهتر و سریع تر حل کنید.

در زمستان سال ۱۳۹۸موفق شد برای اولین بار بازی اتاق فرار را به عنوان یکی از محصولات خود در استان تهران راه‌اندازی کند. هدف اصلی تیم ما، طراحی و اجرای بازی‌های اتاق فرار و همچنین بازی‌های معمایی در فضای واقعی است. اتاق‌ فرار سبک نوینی از بازی های فکری و هیجانی هستند که در این سال‌ها به شدت رو افزایش هستند. معمولا در بازی‌های اتاق فرار در یک اتاق قرار می‌گیرد و باید با بررسی شواهد و مدارک و یا حل کردن معماها و رازها مسیر خروج را پیدا کنید. در این اتاق‌ها وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

اتاق فرار شبی که صبح نشد

بازی‌های اتاق فرار بازی گروهی هستند و برای انتخاب هر ژانر باید نظر همه اعضای گروه رو بپرسید. چون ممکنه ژانری که شما انتخاب کردید با روحیه تمام اعضای گروه سازگار نباشه؛ و یکی از بازیکن‌ها چند دقیقه بیشتر در بازی دووم نیاره. این موضوع می‌تونه به قیمت تموم شدن بازی باشه، چون طبق قوانین اتاق فرار خروج یک بازیکن از بازی باعث تمام شدن بازی اتاق فرار می‌شه. معمولا ژانرهای ماجراجویی نیاز به فضاهای بسیار بزرگ‌تری دارند، زمان و خط داستانی طولانی‌تری درونشان در جریان است و قیمت اتاق فرار در این سبک و سیاق، معمولا بیشتر است. برای مثال، شرکت‌کنندگان در اتاق‌ فرارهای ژانر ماجراجویی، ابتدا به نحوی یک‌دیگر را گم می‌کنند و سپس با حل معماهای مختلف، ابتدا یک بار دیگر هم را پیدا می‌کنند و سپس برای خروج از آن موقعیت تلاش می‌کنند.

اسکیپ روم ایگور یکی از بازی‌های بسیار مهیج و در عین حال ترسناک را به اجرا می‌گذارد. سناریوی بازی به‌ این صورت است که در گذشته اتفاقات عجیب و مرموزی رخ داد که شروع به آسیب‌رساندن به شهرهای پیرامون خود کرد. اهالی آن شهرها بر این باور بودند که چیزهای عجیب‌وغریبی را تماشا می‌کنند که نمی‌توان به‌سادگی آن‌ها را اثبات کرد. مخاطب اتاق فرار ایگور آقایان و بانوان ۱۶ سال به بالا هستند و تعداد نفرات هم از ۴ تا ۷ نفر است. اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی از بازی‌های جذابی است که با ماجراجویی و ترس و دلهره همراه است.