مروری بر روش های مختلف پینچ آبی برای کاهش مصرف آب و تولید پساب در صنعت | kasrasaran

البته شیرهای پیستونی در سیستم‌های پایپینگ گاز و سیالات شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شوند. این شیرها امکان توقف و راه‌اندازی جریان سیال را با توجه به وضعیت سیستم فراهم می‌کنند. با این تفاوت که در این نوع ولو به جای دیسک کروی، از پیستون استفاده می‌شود. به منظور اتصال پیچی انواع valve به سیستم‌های پایپینگ، چند مادگی بر روی انتهای شیر و لوله ایجاد می‌شوند. در این نوع اتصالات، درزهای آب‌بند (روی رزوه‌ها) و گسکت (بین سطوح اتصالات)، وظیفه جلوگیری از نشت سیال را جوایز بر عهده دارند.

دسته ها

این ویژگی بسیار مهم است زیرا برای برخی افراد رنگ های شدید می توانند باعث خستگی چشم شوند. امکانات مدیریتی و تنظیمات پینچ ولو نقش مهمی در سیستم های تصویری دارد. این امکان این اجازه را به کاربر می دهد تا تصاویر را بزرگنمایی یا کوچک کند و همچنین برای تغییر نحوه مشاهده تصاویر در اختیار دارد.

مزایا و معایب شیر تخلیه کننده فشار

طراحی این نوع شیرها به گونه ای است که جریان سیال نمی تواند در جهت مستقیم جرکت کند. به عبارت بهتر، ما می توانیم فلوی عبوری از یک پایپ یا فشار یک پایپ را کنترل کنیم. در برخی از شیرهای کشویی از دسته ای متصل به ساقه برای بالا و پایین آوردن دریچه استفاده می شود.

مروری بر روش های مختلف پینچ آبی برای کاهش مصرف آب و تولید پساب در صنعت | kasrasaran پینچ ولو (Pinch Valve) یکی از موثرترین و کارآمدترین ابزارهای کنترل جریان در صنایع است. با این حال، همانطور که در بسیاری از تجربه‌ها نشان داده شده است، استفاده از پینچ ولو در برخی شرایط می‌تواند منجر به مشکلاتی شود. در این مقاله، به بررسی معایبی که با استفاده از پینچ ولو ممکن است رو به رو شویم، و راهکارهای مقابله با آن‌ها خواهیم پرداخت. این تجهیز باعث کاهش هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض خط لوله خواهد شد. برای مقابله با نقص تجهیزات در سیستم های خط لوله، می توان ابتدا پینچ ولو را مرمت کرده و سپس تجهیزات جدید را به آن متصل کرد. پینچ ولو یکی از ابزارهای مورد استفاده درسیستم های هیدرولیک و پنوماتیک است که برای تنظیم جریان و فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر کاهنده یا ردیوسینگ ولو چیست ؟

اغلب ولوهای کنترل از عملگرهای اتوماتیک برای تنظیم و کنترل جریان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، شیر توپی به عنوان شیر ایزولاسیون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. «شیر با حرکت خطی» (Linear Motion Valve) بر مبنای جابجایی المان مسدود کننده در یک مسیر مستقیم (عمود بر مسیر جریان سیال) کار می‌کند. این جابجایی مستقیم یا خطی باعث توقف، راه‌اندازی یا تنظیم جریان سیال می‌شود. فعال‌سازی حرکت خطی المان مسدود کننده در این نوع شیر با جابجایی محوری یا دورانی عملگر صورت می‌گیرد. تصویر زیر، نمونه‌ای از یک ولو خطی در دو وضعیت باز و بسته را نمایش می‌دهد.

  • همچنین این نوع شیرها از وزن کمتری برخوردار بوده و به سادگی تعمیر می شوند.
  • حرکت متوالی دیسک تا زمانی که در مقابل دیسک قرار می گیرد مانع از سایش ناخواسته یا شکستن سیت و دیسک به علت اصطکاک می شود.
  • شیرهای گیره ای که به عنوان شیرهای گیره نیز شناخته می شوند، برای کنترل یا قطع جریان از رسانه های ساینده، دانه ای، فیبری یا خورنده طراحی شده اند.
  • این کنترل به محیط اجازه می دهد که به راحتی تنظیمات لازم برای رسیدن به یک اندازه مورد نظر را ایجاد کند و به محیط اجازه می دهد که با توجه به نیازهای خاص خود خط لوله را تنظیم کند.
  • برای نصب بر روی زانو ها از این مدل گلاب ولو ها استفاده می کنیم.