طراحی پلان رستوران : از صفر تا صد اصول را بیاموزید دکوراسیون پویانو | memarinavaz

بعد از این که ابعاد دقیق فضا مشخص شد، نوبت به آن می رسد که طراحی داخلی رستوران را شروع کنید. 7- کافی شاپ “ANTILOPE” واقع در مکزیک به مساحت 80 متر مربع در سال 2018 توسط گروه معماری “Mass Operations” طراحی و اجرا شده است. در صورتی که ساختمان رستوران ها اجازه ایجاد فضای باز را می دهد، حتما این ایده را پیاده کرده و قسمتی از فضا را به گیاهان اختصاص دهید. با تزیین فضای رستوران به کمک گل و گیاه می توانید قسمتی از طبیعت را وارد فضای رستوران کنید و با این کار، محیطی روحیه بخش ایجاد نمایید.

احترام به مشتری

طراحی پلان رستوران : از صفر تا صد اصول را بیاموزید دکوراسیون پویانو | memarinavaz

اگر یک کافه گرد حرفه ای باشید احتمالا با این مطلب موافقید که یک کافی شاپ یا رستوران دنج و راحت لزوما نیازی به یک فضای بزرگ با میز و صندلی های گران قیمت و یا نورپردازی های عجیب و غریب ندارد. در واقع همه چیز به نقشه ای که پیش از طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان کشیده شده باز می گردد. نقشه ای حساب شده که برای هر نقطه از فضای ورودی تا گوشه ها یک هدف مشخص دارد. سیرکولاسیون و روابط فضایی، مرحله بعدی طراحی نقشه رستوران را تشکیل می دهند.

شما با خرید و دانلود پلان رستوران پیش‌رو، ۲۰ نمونه از بهترین انواع پلان اتوکدی رستوران را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو جهت طراحی یک پلان اتوکدی رستوران دیگر نیز استفاده نقشه رستوران شود. یکی از مهم ترین بخش های طراحی رستوران، کافی شاپ، بار و … توزیع فضای مناسب است. در طراحی رستوران، کافه و … باید آسایش و خدمات رسانی مناسب به مشتری در فضا در نظر گرفته شود و در عین حال تهیه و پخت و پز سفارشات نیز باید بسیار سریع و با بهترین کیفیت انجام گیرد. بنابراین سازماندهی و مدیریت فضا یکی از چالش هایی که معماران در طراحی رستوران و کافه ها با آن مواجه هستند.

  • 2- رستوران “Norton” واقع در برزیل به مساحت 550 متر مربع در سال 2017 توسط گروه معماری “BLOCO Arquitetos” طراحی و اجرا شده است.
  • در جانمایی مبلمان برای فضای غذاخوری بیرونی رستوران هم باید این نکته را در نظر گرفت که در بهره بردن از فضای طبیعی و گل و گیاهان زیاده روی نکنید.
  • یکی دیگر از نکات حائر اهمیت در طراحی داخای رستوران، توجه به سبک فضا است.
  • پس در استفاده از تجهیزات , مبلمان و طراحی و دیزاین فضا باید تعادل را حفظ نمایید و از شلوغی بیش از حد پرهیز کنید.
شلوغ بودن بیش از حد دکوراسیون داخلی رستوران، سبب ایجاد اختلال در فضا گشته و ممکن است مشتریان را خسته و دلزده کند. بنابراین، در انتخاب تجهیزات، مبلمان و نحوه طراحی و چیدمان فضا باید به اصل تعادل توجه کنید و نگذارید فضا بیش از حد شلوغ شود. به کار بردن رنگ مناسب، مورد دیگری است که باید در طراحی داخلی رستوران، مد نظر قرار گیرد.

سالن غذاخوری رستوران و کافه ها

یکی از موارد مهمی که شایسته است در طراحی نقشه رستوران ها مد نظر قرار گیرد، در نظر گرفتن بخشی از فضا برای ایجاد منظره طبیعی است. اگر رستوران شما در مرکز شهر یا محله های شلوغ قرار دارد، شاید انجام چنین کاری برایتان ساده نباشد، اما با به کار بردن ترفندهای کوچک و ساده، قادر خواهید بود چنین فضایی خلق نمایید. 6- رستوران “of Shade” واقع در ویتنام به مساحت 1375 متر مربع در سال 2018 توسط گروه معماری “NISHIZAWA ARCHITECTS” طراحی و به اجرا رسیده است.

دانلود رایگان پلان رستوران سنتی DWG