۲۰ سوال دربارهی تحصیل در ایتالیا که هزار بار از من پرسیده شده

شما می توانید تا 6 سال ویزای H1B را داشته باشید ، ولی این زمان نیز در شرایط خاص ، مانند زمانی که منتظر تقاضای ویزای مهاجرت کاری هستید ، قابل تمدید سایت mohajerattalaei خواهد بود . تحصیل در خارج علاوه بر امکان تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا، امکاناتی همچون اقامت دائم، تامین آینده شغلی را نیز به همراه دارد. مهاجرت به آمریکا و کار در آمریکا برای افراد متقاضی باید با مجوز همراه باشد.یکی از راه های کار در آمریکا برای افرادی که از خارج از آمریکا می آیند,ویزای غیر مهاجری H1B است.این ویزا محبوبترین ویزا در دسته ویزاهای سرس H آمریکا است.ویزای کار H1B به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد تا با استخدام کارگران خارجی در مشاغل تخصصی,علمی و یا فنی, مانند معماری, مهندسی,ریاضیات, پزشکی و غیره بتوانند نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.کارکنان تخصصی در هر زمینه ای می توانند به مدت 6 سال با استفاده از ویزای H1B در خاک آمریکا مانده و کار کنند.کار تخصصی به کاری گفته می شود که حداقل مدرک کارشناسی آمریکایی ( و یا معادل خارجی آن ) لازمه کار مورد نظر است .درخواست ویزای H1B برای کار در آمریکا با پروسه مهاجرت به آمریکا متفاوت است.پروسه این ویزای کار در آمریکا بسیار سریغتر از درخواست برای دریافت گرین کارت سبز آمریکاست.بنابراین ویزای H1B انتخاب بسیار خوبی برای شرکت های است که مایل به استخدام کارکنان متخصص و مهاجر هستند.

۴- هزینهی زندگی و دانشگاه را چگونه تامین کنیم؟ هزینهی تحصیل و دیگر هزینههای زندگی یک دانشجوی خارجی در کشور کانادا، معمولاً کمتر از دیگر کشورهاست. اما طبیعی است که شرایط کار، سرمایهگذاری، زندگی و موارد دیگر بین دو کشور آمریکا و کانادا تفاوتهایی داشته باشد. یکی از تفاوتهایی که میان کانادا و آمریکا از لحاظ تحصیلی وجود دارد، مربوط به هزینه و شهریه دانشگاهها خواهد بود. امروزه به علل گوناگون از جمله نیاز روز افزون کشور ها به افراد متخصص، علاقه به ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد و دکترا در دانشجویان سراسر دنیا از جمله ایران وجود دارد.

تعهد انجام کار فقط برای متقاضی اصلی بوده نه سایر افراد خانواده و پس از اتمام تعهد ۱ سال کار برای شرکت، مانند هر شهروند آمریکایی دیگری, میتوانند مشغول به انجام هر کار دیگری از قبیل شغل جدید در هر زمینه ای, ادامه تحصیل, افتتاح یک بیزنس گردند و در هر شهر دیگری در آمریکا که مایل باشند زندگی نمایند. با توجه به قوانین جدید مهاجرت به کانادا، یک شخص به تنهایی نمی تواند زمینه مهاجرت به کانادا را برای خود فراهم آورد. H-1B یک نوع ویزای موقت دیگر است که از سوی بعضی از مهاجران به عنوان اولین قدم برای گرفتن گرین کارت در نظر گرفته میشود. ویزای مهاجرت به امریکا از طریق خرید بیزینس بسیار سریع بوده و معمولا در مدت زمان حدود ٢ تا ٣ ماه برای متقاضی اصلی، همسر و تمام فرزندان زیر ٢١ سال صادر میشود. مهاجرت به امریکا از طریق خرید بیزینس سریعترین روش اخذ ویزای اقامت موقت امریکا (قابل تبدیل به گیرین کارت پس از ورود به امریکا) میباشد که بر اساس ان متقاضیانی که اقدام به سرمایه گذاری ١۵٠ هزار دلاری در آمریکا نمایند اقامت طولانی مدت آمریکا را دریافت میکنند. “برخی مدیران شرکت های خارجی که به آمریکا منتقل شده اند” نیز می توانند از ویزای EB-1بهره مند باشند.

یکی از رازهایی که در این امر وجود دارد و بزرگترین امر آن نیز هست این است که نباید از شکست های موقت ترسید. در واقع شما با سرمایه گذاری کردن در بسیاری از فعالیتهای تجاری شریک خواهید شد، برای قوانین سختگیرانهتری نسبت به این روش در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد. این نکته را فراموش نکنید که اگر قصد تمدید اقامت خود در ترکیه را داشته باشید، حتماً باید شغلی برای خود پیدا کنید و لازمهی پیدا کردن کار و شغل در ترکیه، مسلط بودن به زبان ترکی استانبولی است. ویزای H-1B ابتدا برای مدتی حدود سه سال صادر می شود اما تا شش سال قابل تمدید می باشد.

یعنی این که شما ممکن است که منتظر پاسخ از اداره مهاجرت در مورد تقاضای کارت سبز (گرین کارت ) باشید و در عین حال می توانید ویزای H1B خود را تمدید کنید . دقت داشته باشید که در ادامه اقامت به شما فرصتی داده می شود تا کار مناسب را پیدا کرده و استخدام شوید و در صورت استخدام می توانید خانواده را تحت ویزای کاری به این کشور ببرید. پس از این مرحله درخواست شما از طریق اداره مهاجرت آلمان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اخد تاییدات اولیه از ادارات دولتی شهر مربوطه در آلمان و در صورت دریافت تایید اداره مهاجرت می توانید به سفارت کشور آلمان درخواست اقامت دهید و برای ویزا خود و همراهانتان اقدام کنید. “اساتید و محققان ممتاز” که به طور بین المللی، به دلیل دستاوردهای دانشگاهی ممتاز خود در یک رشته خاص مورد تقدیر قرار گرفته اند. این شاغلین، خارجی هایی هستند که یا “توانایی های فوق العاده” دارند و یا از جمله “اساتید و محققان ممتاز” هستند و همچنین، برخی “مدیران شرکت های خارجی منتقل شده به آمریکا” را نیز در بر می گیرد.

البته این هزینه بستگی به شیوه زندگی هر فرد نیز دارد. این ویزا برای “شاغلان اولویت دار” در نظر گرفته می شود. با وجود این، تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد: گواهی کار نیازمند سطح بالایی از تعهد از سوی کارفرما و کارگر خارجی است و برای همین نیازمند اسناد و مدارک زیادی است که نشان دهد کارفرما از هیچ تلاشی برای یافتن شهروند آمریکایی دارای شرایط برای کارش کوتاهی نکرده است اما نتوانسته است شخص مورد نظر خود را بیابد. همانطور که گفته شد، ویزای H-1B می تواند اولین قدم به سوی گرین کارت باشد اما قدم بعدی حرکت سختی است. ایالات متحده ۶۵۰۰۰ ویزای مبتنی بر اشتغال را هر سال صادر کرده است. گرین کارت EB-1توانایی های فوق العاده، که به ویزای EB-1Aنیز معروف شده است، زیر مجموعه اولویت دار ویزای مهاجرت مبتنی بر استخدام به شمار می آید. ویزای EB-1یکی از زیرمجموعه های اقامت دائم مبتنی بر اشتغال در کشور آمریکا است. طبق آمارهای موجود، چیزی حدود دو سوم مهاجرانی که در کانادا زندگی میکنند، از طریق ویزای کاری یا سرمایهگذاری اقدام کردهاند و توسط دولت کانادا پذیرش شدهاند. البته این دو کشور برای مالیات درآمد افراد مجرد، قوانین و مقررات متفاوتی وضع کردهاند که طبق این قوانین، نرخ مالیات بر درآمد آنها کمتر از خانوارها خواهد بود.

قانون قرنطینه 14 روزه و حتی تست پی سی آر برای افراد واکسینه نیز در اکثر کشورها برداشته شده؛ مگر آنکه این قوانین، مجدد به دلیل جهشهای جدیدی از این ویروس تغییر کنند. بورسیه استانی هزینه تحصیل در ایتالیا را کاملا پوشش داده و مقداری وجه نقد نیز برای هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجو باقی خواهد ماند. فقط دانشجوهای ایرانی به دنبال ادامه تحصیل در کانادا نیستند؛ در تمام دنیا کانادا از برترین مقصدهای دانشجویی و پژوهشی است. به صورت ميانگين با احتساب هزينه تمام وعده هاي غذايي، هزينه زندگي به صورت ميانگين در حدود 4000 تا 4500 لير در ماه برآورد مي شود که اگر شما در محلي کار کنيد که يک وعده غذايي به شما داده مي شود، مي توانيد اين مبلغ را ذخيره کنيد و از هزينه ها کم کنيد. هزینههایی که در آمریکا و کانادا بیشترین تفاوت را با یکدیگر دارند و سبب شدهاند تا تخمین کلی هزینههای زندگی در آمریکا بیشتر از کانادا شود، مربوط به هزینههای مسکن و خورد و خوراک خواهند بود. این دو کشور به خاطر برنامههای مختلف تحصیلی که در مقاطع تکمیلی یا دکتری ارائه میدهند، به عنوان محبوبترین کشورها برای دانشجویان مهاجر معرفی شدهاند.

به طور کلی معمولا بورسیه ها به دانشجویان بین المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی و تحقیقات داده می شود. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در ترکیه به طور میانگین سطوح تحصیلی 27.000 دلار به صورت سالانه می باشد. بنابر این با مهاجرت به ترکیه از طریق کار، به صورت میانگین می توانید حقوق بین سی و پنج هزار تا یکصدو پنج هزار دلار درآمد کسب نمایید. اگر شرایط را در حالت فعلی و پایدار در نظر بگیریم، درآمد سالیانه خانوادههای کانادایی حدودا برابر با 61400 دلار است اما خانوادههای آمریکایی در مدت یک سال میتوانند بهصورت میانگین 68703 دلار درآمد کسب کنند. میباشد. اگر متقاضی ملکی را اجاره نماید، ملاک هزینه های زندگی اش جهت محاسبه مالیات وی حداقل هفت مرتبه بیشتر از اجاره بهای آن ملک خواهد و اگر ملک را خریده باشد هم این مبلغ هفت برابر اجاره بهای ملک (بر طبق نظر کارشناس دولت) خواهد بود.

نرخ مالیات بر درآمد در کانادا چیزی حدود 15 تا 35 درصد تخمین زده شده است ولی در آمریکا حقوق خانوارها حدودا 10 تا 37 درصد شامل مالیات میشود. بیپرده میگوییم که هزینههای زندگی در آمریکا به مراتب بیشتر از کانادا خواهد بود و طبق آمارهای بهدست آمده، این تفاوت هزینهها چیزی حدود 29 درصد تخمین زده شده است. طبیعتا هزینهها در آمریکا تنها مقدار بسیار کمی از کانادا بیشتر است. وگرنه مابقی هزینهها کم و بیش یکسان هستند. تقریبا راه و روشهایی که پیش روی افراد برای مهاجرت به کانادا و آمریکا قرار گرفته است، یکسان هستند. افراد دارای “توانایی فوق العاده” در زمینه هایی همچون علوم، هنرها، تحصیلات، تجارت و ورزش، که توانایی آنها با تمجید مستمر بین المللی و داخلی اثبات شده و دستاوردهای آنان با از مدارک و مستنداتی مستحکم برخوردار است. از طرفی تقریباً کل مردم هلند با زبان انگلیسی آشنا هستند که این امر باعث ایجاد زبانی مشترک در ارتباطات اجتماعی، تحصیلی، کاری و تجارت شده است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند و کار حین تحصیل را دارید بهتر است به صورت مقدماتی با زبان هلندی آشنایی داشته باشید.

با پیروی از ساختار خدمات ما ، می توانید دقیقا پشتیبانی مهاجرتی که نیاز دارید را انتخاب کنید و کل هزینه های خود را کاهش دهید . اگر اقامت دائم دارید پس از گذشت 3 سال می توانید برای پاسپورت سوئد درخواست بدهید. شما می توانید در بخش های مختلفی اقدام به سرمایه گذاری نمایید، اما این مورد بسته به شرایط خاص سرمایه گذاری در هر کشور می باشد. بدون تردید وضعیت بهداشت و درمان یکی از اصلیترین مواردی به شمار میرود که در هنگام مقایسه مهاجرت به آمریکا و کانادا باید مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که اخذ اقامت دائم از این روش یکی از کم شرطترین روشهای مهاجرت به امریکا محسوب میشود و افراد بدون نیاز به مدرک زبان (ایلتس یا تافل)، شرط سرمایه گذاری و یا مالی نیز میتوانند از این طریق گیرین کارت امریکا را برای خود و سایر اعضای خانواده اخذ نمایند. بدون داشتن این موارد تقریبا غیرممکن است که بتوانید مهاجرت کنید. مشکلی که برای ایرانیان در گرفتن این ویزا وجود دارد این است که دریافت دعوتنامه کار برای کسانی که خارج اروپا هستند سخت می باشد.

این تمهیدات به خاطر وجود مرکزی به نام مراقبتهای بهداشتی جهانی در کشور کانادا است. شاید نرخ بیکاری در هر دو کشور طی سالهای گذشته بهشدت کاهش پیدا کرده است، اما تمهیدات هر کدام برای کاهش میزان نرخ بیکاری با دیگری متفاوت خواهد بود. همچنین، دلایلی مانند رفتار نامناسب بومیان با پناهندگان غیرقانونی، دردسرهای مهاجرت از طریق پناهندگی و سختیهای زندگی در کمپ و غیره، این روش را نیز از اعتبار میاندازد و حتی چهبسا هزینههای پرداخت شده توسط بسیاری مهاجرین غیرقانونی به افراد و مؤسسات مختلف، بسیار بیشتر از هزینههای مهاجرت به روشهای قانونی بوده است؛ شاید بتوان گفت که ارزانترین راه مهاجرت به کانادا، روش مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا یا روش اخذ اقامت برای اشتغال به کار یا به اصطلاح مهاجرت به کانادا از طریق کار است. شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت در کشورهایی نظیر اتریش، فرانسه، یونان، پرتغال و سوئیس نیز مانند کشور اسپانیا است. این ویزا به این اشخاص امکان می دهد که بتوانند به طور دائم در آمریکا اقامت داشته باشند. برنامه مهاجرتی EB3 برخلاف ویزاهای موقت کاری که معمولاً ۱ ساله میباشند، اقامت دائم(گیرین کارت)میباشد و چند روز پس از ورود موکلین به آمریکا گرین کارت دائمی و غیر مشروط آمریکا به ایشان اعطاء خواهد شد.

پس از ۵ سال با سود به سرمایه گذار برگردانده میشود. برای درک بهتر این موضوع، لازم دانستیم موارد مختلفی را در این دو کشور با یکدیگر قیاس کنیم تا بتوانید راحتتر بابت انتخاب مقصد خود تصمیم بگیرید. اما موارد متعددی هستند که باعث میشوند درصد زیادی از دانشجویان قید شرایط مساعد و هزینههای کمتر تحصیل در کانادا را بزنند و آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. همانطور که میدانید، کانادا به خاطر نرخ بیکاری بسیار کمی که دارد، مقصد اصلی کسانی خواهد بود که قصد مهاجرت دارند. قطعا برآمدن از پس هزینههای زندگی برای شخصی که قصد مهاجرت کانادا یا آمریکا را دارد، بسیار حائز اهمیت است. در حالی که ویزای H-1B برای برخی افراد مناسب است آنرا به عنوان راهی برای مهاجرت – و یا اخذ گرین کارت – در صورتی که فرد گزینه های دیگری پیش رو دارد، پیشنهاد نمی شود.